الحوثی: اگر شرایط مهیا باشد، این کار را خواهیم کرد

الحوثی: اگر شرایط مهیا باشد، این کار را خواهیم کرد
پنج‌شنبه 11 بهمن 1397 - 15:35

رئیس کمیته عالی انقلابی یمن گفت که به مارتین گریفیتس فرستاده سازمان ملل در یمن اعلام کرده ایم که ما با باز کردن راه به سمت سیلوهای گندم در دریای سرخ درصورت مهیا بودن شرایط موافقیم.

العالم - یمن

محمد علی الحوثی در توئیتر خود نوشت که بار دیگر از گریفیتس خواست تا طرف مقابل را به پایبندی به آتش بس ملزم کند و از آن بخواهد در مسیر اجرای توافق سوئد مانع تراشی نکند تا این که کمیته ها بتوانند توافق را اجرا کنند و اوضاع طبق راه کار مورد توافق پیش رود.
محمد علی الحوثی دیروز با مارتین گریفیتس فرستاده سازمان ملل در یمن دیدار و بر تمایل به اجرای توافق سوئد تاکید کرد.
رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در این دیدار، کشورهای متجاوز را مسئول مانع تراشی در مسیر اجرای توافق الحدیده اعلام کرد و از شورای امنیت خواست که متجاوزان را برای متوقف کردن حملات خود تحت فشار قرار دهد.
وی تصریح کرد شرایط انسانی دشواری که ملت یمن در آن به سر می برد، مستلزم تحرک جدی سازمان ملل است.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن درحالی این اظهارات را ایراد کرده است که نقض آتش بس از سوی متجاوزان و مزدوران آن ها تشدید شده است و همین مساله، منجر به شهادت عضو کمیته مین روبی در روز سه شنبه هنگام انجام ماموریت در مسیر سیلوهای گندم دریای سرخ شد.
جنگنده های متجاوز سعودی – آمریکایی دیروز طی حملاتی استان الحدیده را هدف قرار دادند که از زمان اجرای توافق سوئد و ثبت موارد نقض آتش بس، این اولین بار است که این استان درمعرض چنین حملات شدیدی قرار می گیرد.
رئیس کمیته عالی انقلاب یمن چهارشنبه شب در توئیتی دیگر نوشت تشدید موضع واشنگتن در جنگ علیه یمن به همراه هم پیمانانش، همزمان با جلسه روز چهارشنبه شورای امنیت بود.

پربیننده ترین خبرها