3800 بار نقض آتش‌بس یمن در الحدیده طی یک ماه

3800 بار نقض آتش‌بس یمن در الحدیده طی یک ماه
شنبه 13 بهمن 1397 - 13:30

سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن از 3800 بار نقض آتش‌بس الحدیده طی ماه گذشته میلادی خبر داد.

العالم _ یمن

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز (شنبه) اعلام کرد، آتش‌بس «الحدیده» طی ماه گذشته میلادی 3819 بار نقض شده است.

بر اساس گزارش وبگاه «النجم الثاقب» یمن، سریع افزود: آنچه در الحدیده رخ می‌دهد نقض آتش‌بس نیست بلکه تشدید حملات نظامی و حملات هوایی گسترده ائتلاف سعودی است. ائتلاف، نیروهای زیادی در شهر ساحلی «المخا» دارد که به سمت الحدیده می‌روند.

وی تاکید کرد: هدف ما به شکست کشاندن توطئه‌های ائتلاف در الحدیده است و همانگونه که این توطئه‌ها در گذشته شکست خورد، در آینده نیز شکست خواهند خورد.

سریع ضمن اشاره به اینکه اتفاقات مذکور، توافق صلح یمن در سوئد را تهدید می‌کند، افزود: نباید مسئولیت این موضوع را به طرف دیگری تحمیل کنند. وی در پایان از کشورهای عربی و اسلامی درخواست کرد به مسئولیت‌های خود در قبال یمن و ملت این کشور عمل کنند.

شهر استکهلم سوئد در تاریخ 15 آذر 1397 (شش دسامبر ۲۰۱۸) به مدت یک هفته میزبان چهارمین دور مذاکرات صلح یمن با حضور طرف‌های یمنی به ریاست «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن بود و در تاریخ 13 دسامبر ( 22 آذرماه) با توافق آتش‌بس در الحدیده، به کار خود پایان داد.

آتش‌بس در شهر و بندر الحدیده از ۲۷ آذرماه 1397 (18 نوامبر 2018) وارد مرحله اجرا شده است، اما ائتلاف سعودی با انجام حملات مداوم، هر روز آن را نقض می‌کند به نحوی که این آتش‌بس در آستانه شکست قرار گرفته است.

پربیننده ترین خبرها