حمله ترامپ به رییس مجلس نمایندگان بر سر دیوار مکزیک/ پلوسی برای آمریکا مضر است

حمله ترامپ به رییس مجلس نمایندگان بر سر دیوار مکزیک/ پلوسی برای آمریکا مضر است
شنبه 13 بهمن 1397 - 14:56

رئیس جمهوری آمریکا چند روز پیش از سخنرانی سالانه خود در کنگره، به شدت از "نانسی پلوسی" رئیس مجلس نمایندگان و سیاست های وی در مخالفت با دیوار مرزی مکزیک انتقاد کرد و او را فردی بسیار مضر برای آمریکا دانست.

العالم ـ آمریکا

تارنمایی خبری "سی بی اس" نزدیک به دمکرات ها، روز گذشته (جمعه) با انتشار بخش هایی از مصاحبه با دونالد ترامپ نوشت: ترامپ در برابر دوربین برنامه "در برابر مردم" (Face the Nation) لب به انتقاد از نانسی پلوسی رئیس مجلس تحت کنترل دمکرات ها گشود و او را فردی "بسیار مضر" برای کشور عنوان کرد.
ترامپ که برای پنجمین بار از زمان روی کار آمدن با شبکه سی بی اس مصاحبه می کرد، پلوسی را فردی دانست که "به قاچاق انسان اهمیتی نمی دهد" در غیر این صورت با بودجه دیوار مرزی مخالفت نمی کرد.
ترامپ در این مصاحبه که حدود یک ساعت طول کشید و مشروح آن 10:30 فردا (یکشنبه) به وقت محلی پخش می شود، درباره موضوع های گوناگونی صحبت کرد.
رییس جمهوری آمریکا در مورد مذاکرات هفته های اخیر با پلوسی گفت: فکر کنم که وی فردی بسیار لج باز بود و انتظار این را هم داشتم اما فکر می کنم که برای کشور بسیار مضر خواهد بود. او می داند که به موانع و امنیت مرزی نیاز داریم و بدنبال کسب امتیاز سیاسی بود.
وی در ادامه انتقادهای خود از رئیس دمکرات مجلس نمایندگان، به سی بی اس گفت: پلوسی برای کشور صدها میلیارد دلار هزینه ایجاد می کند چون به خاطر افرادی مثل او که بنا بر دلایل سیاسی نمی خواهند امنیت کافی برای مرزها فراهم سازند، مرز نفوذ پذیر شده، مواد مخدر وارد می شود و بسیاری در سراسر کشور می میرند. پلوسی لطمات وحشتناکی به کشور می زند.
"درو همیل" (Drew Hammil) معاون مسوول دفتر پلوسی در واکنش به این اظهارات ترامپ اعلام کرد: دمکرات ها به تامین امنیت مرزها متعهد هستند و رئیس جمهوری باید دست از تضعیف تلاش های دو حزب بردارد.
به گزارش ایرنا، پس از پایان موقت تعطیلی بخش هایی از دولت فدرال آمریکا، پلوسی بالاخره از ترامپ دعوت کرده تا پنجم فوریه (16 بهمن ماه) برای ارائه گزارش سالانه خود به صحن این مجلس برود.
در حالیکه بخش هایی از دولت فدرال آمریکا به دلیل امتناع ترامپ از امضای بودجه مصوب کنگره تعطیل شده بود، پلوسی این تعطیلی را بهانه ای برای امتناع از برگزاری سخنرانی سالانه ترامپ قرار داد و رئیس جمهوری آمریکا نیز در اقدامی تلافی جویانه از سفر رئیس مجلس و همراهانش به خاورمیانه و افغانستان جلوگیری کرد.
ترامپ تهدید کرده که اگر دو حزب این کشور نتوانند به راه حلی برای تامین بودجه مرزی دست یابند، دولت آمریکا را دوباره تعطیل خواهد کرد.
ترامپ به بهانه تامین نشدن بودجه حدود 6 میلیارد دلاری برای دیوار کشی در مرز مکزیک از اول دی ماه تا پنجم بهمن ماه - 35 روز - دولت فدرال را تعطیل کرد.
این اقدام ترامپ سبب بیکاری 800 هزار کارمند شد و بزرگترین تعطیلی دولت را تاریخ آمریکا رقم زد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها