واکنش حزب الله عراق به سخنان ضدایرانی ترامپ

واکنش حزب الله عراق به سخنان ضدایرانی ترامپ
دوشنبه 15 بهمن 1397 - 01:22

حزب الله عراق معتقد است که آمریکا می خواهد از این کشور به عنوان پایگاهی برای تجاوز به ایران استفاده کند.

العالم - عراق

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین؛ سخنگوی گردان های حزب الله عراق گفت: آمریکایی ها می خواهند از عراق به عنوان پایگاهی برای تجاوز به ایران استفاده کنند.

محمد محیی در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین به اظهارات ترامپ درباره ایران واکنش نشان داد. سخنگوی گردان های حزب الله عراق گفت: اغلب نیروهای آمریکایی در عراق در اطراف بغداد حضور دارند.

وی افزود: تعداد نیروهای آمریکایی بیش از سی و چهار هزار نفر است. شمار نیروهای آمریکایی حاضر در عراق و ویژگی های جنگی و اطلاعاتی شان و چگونگی استقرار آنها و تعداد پایگاه هایی که در عراق دارند حاکی از آن است که نیروهای آمریکایی به دنبال حضور دائمی در عراق هستند و می خواهند از عراق به عنوان پایگاهی برای تجاوز علیه جمهور اسلامی ایران استفاده کنند و همچنین درصدد آن هستند که با محور مقاومت و نیروهای بسیج مردمی عراق به مقابله برخیزند.

محمد محیی ادامه داد: اظهارات ترامپ درباره اینکه هدف از حضور نیروهای آمریکایی در عراق تحت نظر داشتن ایران است، اعلام صریح اشغال عراق است و خبر از مرحله جدیدی از مقابله با نیروهای آمریکایی را می دهد.

عضو هیئت رئیسه پارلمان عراق گفت: نباید اجازه داد عراق به پایگاهی برای زیر نظر قرار دادن دیگر کشورها تبدیل شود.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین؛ حسن کریم الکعبی اظهارات دونالد ترامپ در خصوص تمدید حضور آمریکایی ها در عراق تجاوز شدید و آشکار به حاکمیت ملی و خواست مردم عراق است.

کعبی با صدور بیانیه ای علام کرد: همگان باید به سرعت برای پایان دادن به حضور نیروهای آمریکایی دست به تحرک بزنند و اجازه ندهند که عراق به پایگاهی برای حمله یا زیر نظر قرار دادن دیگر کشورها تبدیل شود.

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد رسانه های اسرائیلی اعلام کردند: آنچه ترامپ درباره باقی ماندن نیروهای آمریکایی در عراق گفته است اخبار خوبی برای اسرائیل محسوب می شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها