آمادگی فرانسه برای برگزاری رفراندوم

آمادگی فرانسه برای برگزاری رفراندوم
دوشنبه 15 بهمن 1397 - 02:15

پس از حدود سه ماه بحران تظاهرات ها و ناآرامی های گسترده؛ امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه آمادگی خود را برای برپایی یک رفراندوم اعلام کرده است.

العالم - اروپا

بر اساس اعلام هفته نامه«لو ژورنال دو دیمانش» رئیس جمهور فرانسه قصد دارد از رفراندوم چندگزینه ای برای خروج از بحران اعتراضات علیه نظام سرمایه داری استفاده کند. این نشریه با عنوان «مکرون آماده کوتا علیه خود می شود» اعلام کرد: این کودتا به شکل یک رفراندوم به رئیس جمهور اجازه می دهد تا از الزامات دموکراسی مشارکتی برای حل بحران جنبش ضد سرمایه داری استفاده کند.
لو ژورنال دو دیمانش نوشت این رفراندوم قرار است همزمان با انتخابات پارلمانی اروپا در تاریخ 26 می (حدود 4 ماه دیگر) برگزار شود و مکرون به دفتر انتخابات در وزارت کشور فرانسه دستور داده مقدمات کار از جمله چاپ برگه های رای را فراهم کنند.
پس از وعده های اقتصادی و طرح گفتگوهای ملی؛ برپایی رفراندوم سومین و اصلی ترین راهکار مکرون برای خروج فرانسه از بحران محسوب می شود با این حال با توجه به دوازده هفته اعتراضات بعید است فعالان جنبش ضد سرمایه با برپایی رفراندوم همزمان با انتخابات پارلمانی اروپا موافقت کنند.
تاکنون در این دوازده هفته اعتراضات جنبش ضد سرمایه داری 10 نفر کشته؛ 20 نفر نابینا و قطع عضو و حدود 8 هزار نفر نیز مجروح یا بازداشت شده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها