حکیم: عراق پایگاه تعرض آمریکا به همسایگان نخواهد شد

حکیم: عراق پایگاه تعرض آمریکا به همسایگان نخواهد شد
دوشنبه 15 بهمن 1397 - 12:46

سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق تاکید کرد که این کشور اجازه تحقق خواست ترامپ مبنی بر استفاده از خاک عراق برای زیرنظر گرفتن کشورهای همسایه را نخواهد داد.

العالم ـ عراق

رئیس ائتلاف اصلاح و سازندگی از مهمترین فراکسیون های پارلمان عراق روز دوشنبه در واکنش به اظهارات مداخله جویانه رئیس جمهوری آمریکا گفت: عراق بشدت با این که میدانی برای تسویه حساب های منطقه ای و بین المللی و یا نقطه ای برای زیرنظر گرفتن کشورهای همسایه و یا تعدی به آنها باشد، مخالف است.
حکیم در صفحه شخصی خود در توییتر افزود: بر اساس قانون اساسی عراق، این کشور نمی تواند نقطه ای برای تهدید امنیت و ثبات منطقه و جهان باشد.
رهبر جریان حکمت ملی گفت: این که بخواهند خاک عراق را نقطه ای برای ضربه زدن به کشورهای همسایه قرار دهند، تهدید منافع ملی و امنیت ماست و عراق هرگز چنین اجازه ای را نخواهد داد.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه در یک گفتگوی تلویزیونی گفت که نیروهای آمریکایی در عراق با هدف زیرنظر داشتن ایران، باقی خواهند ماند.
به گزارش ایرنا، این دومین بار است که ترامپ از این نیت مداخله جویانه واشنگتن پرده بر می دارد.
سخنان وی در جریان سفر مخفیانه سپتامبر گذشته به پایگاه نظامی عین الاسد در استان الانبار عراق پیشتر با واکنش های شدید مقامات و احزاب عراقی مواجه شد و فراکسیون های بزرگ پارلمان درصدد تصویب قانونی برای تعیین تکلیف نیروهای نظامی آمریکا در عراق برآمده اند.
این طرح قرار است در روزهای آینده و با پایان تعطیلات فصلی پارلمان عراق به جریان بیفتد.

پربیننده ترین خبرها