پایگاه های مرزی سپاه به سامانه پزشکی از راه دور مجهز می شوند

پایگاه های مرزی سپاه به سامانه پزشکی از راه دور مجهز می شوند
سه شنبه 16 بهمن 1397 - 13:18

معاون بهداری نیروی زمینی سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی گفت: تمام پایگاه های مرزی این نیرو در کشور تا پایان سال 98 برای خدمات رسانی بهتر به سامانه پزشکی از راه دور مجهز می شوند.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

سردار سرتیپ دوم پاسدار «احمد اخوان مهدوی» روز سه شنبه در بازدید وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از نمایشگاه دستاوردهای بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه در سخنانی اظهارداشت: موضوع طراحی و ساخت مراکز درمانی سیار را از سال 90 به منظور ارایه خدمات بهتر در دستور کار خود قرار دادیم.
وی به طراحی و ساخت بیمارستان های صحرایی پیشرفته توسط سپاه اشاره کرد و یادآور شد: یروی زمینی سپاه آمبولاس های زرهی، بخش های مختلف بیمارستانی سیار و سامانه پزشکی از راه دور را طراحی و تولید کرده است.
معاون بهداری نیروی زمینی سپاه همچنین گفت: تا پایان سال آینده تمام پایگاه های مرزی این نیرو در کشور برای خدمات رسانی بهتر به سامانه پزشکی از راه دور مجهز می شود.
سردار اخوان مهدوی انعطاف پذیری و جابجایی سریع را از مهم ترین ویژگی های بهداری رزمی سپاه عنوان کرد و گفت: می توانیم در زمان های بحران و یا به منظور محرومیت زدایی در نقاط مختلف کشور بیمارستان های صحرایی را مستقر کنیم.
وی افزود: از سال 1388 تا کنون 173 بیمارستان‌ صحرایی در مناطق مرزی که سپاه حضور دارند، مستقر شدند و در این مدت به بیش از سه میلیون 500 هزار نفر خدمات مختلف ارائه کردند.
معاون بهداری نیروی زمینی سپاه گفت: در زلزله کرمانشاه دشمنان حمله ای قوی برای زیر سوال بردن نظام داشتند اما استقرار بیمارستان های نیروهای مسلح دفاعی در برابر جنگ‌روانی دشمنان بود؛ اگر‌ بیمارستان های نیروهای مسلح در این زلزله دست به کار نمی‌شدند، بحرانی امنیتی به وجود می آمد.
به گزارش ایرنا، سردار اخوان مهدوی تاکید کرد که خدمات رسانی به مردم به ویژه در مناطق محروم از نفود دشمن جلوگیری می کند و امنیت را افزایش می دهد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود آمادگی تمام دستگاه های اجرایی برای رویارویی با بحران ها را ضروری دانست و گفت: چندین برابر توانایی نیروی زمینی را دانشگاه های علوم پزشکی در انبارها دارند که قابلیت عملیاتی خود را از دست داده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها