تمسخر ترامپ با عقب نشینی گارد ملی آمریکا از مرز مکزیک

تمسخر ترامپ با عقب نشینی گارد ملی آمریکا از مرز مکزیک
چهارشنبه 17 بهمن 1397 - 22:02

«میشل لوین گریشام» فرماندار ایالت نیومکزیکو دستور عقب نشینی نیروهای گارد ملی مستقر در مرز این ایالت با مکزیک را صادر و تعبیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا از وجود بحران مرزی را رد کرد.

العالم - آمریکا

به گزارش خبرگزاری رویترز، میشل لوین گریشام که فرمانداری دمکرات است، گفت اکثر 118 نیروی گارد ملی مستقر در این ایالت، عقب رانده می شوند.

فرماندار ایالت نیومکزیکو، سخنان اخیر ترامپ مبنی بر وجود بحران مهاجرتی در مرز آمریکا و مکزیک را مورد تمسخر قرار داد.

نیروهای گارد ملی آمریکا سال گذشته به دستور «سوزانا مارتینز» سلف جمهوریخواه لوین گریشام و به درخواست ترامپ در امتداد این مرز مستقر شدند.

فرماندار ایالت نیومکزیکو در عین حال یادآور شد که شمار اندکی از این نیروها در این مکان می مانند تا نیازهای افراد نزدیک مرز و مهاجران آسیب پذیر به هنگام نزدیک شدن به مرز را تامین کنند.

ترامپ در جریان کارزار انتخاباتی سال 2016 وعده داد با پول مکزیک در امتداد مرز آمریکا با مکزیک، دیواری بنا می کند. مکزیک تامین هزینه احداث این دیوار را رد کرده و کنگره آمریکا نیز با درخواست ترامپ برای تخصیص پنج میلیارد و 700 میلیون دلار برای احداث این دیوار، مخالفت کرده است.

دعوای بین کنگره و ترامپ برای تامین این بودجه، به تعطیلی 35 روزه بخش هایی از دولت فدرال آمریکا منجر شد و طولانی ترین تعطیلی در تاریخ این کشور را رقم زد که در جریان آن 800 هزار کارمند فدرال یا به طور موقت از کار بیکار شدند و یا بدون حقوق مشغول به کار بودند.

ترامپ هفته گذشته با بازگشایی دولت موافقت کرد، اگرچه درخواست وی برای اختصاص پنج میلیارد و 700 میلیون دلار بودجه لازم برای احداث دیوار مرزی، محقق نشد.
ترامپ در عین حال اعلام کرد که واشنگتن در صورتی که موفق به ایجاد مانعی فیزیکی در امتداد مرز این کشور با مکزیک نشود، دیواری انسانی را در این مکان برپا می کند.

دمکرات ها که بر مجلس نمایندگان تسلط دارند، بر موضع خود در زمینه مخالفت با تامین هزینه مالی احداث دیوار پافشاری می کنند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها