وزیران خارجه آمریکا و کویت با یکدیگر دیدار کردند

وزیران خارجه آمریکا و کویت با یکدیگر دیدار کردند
پنج‌شنبه 18 بهمن 1397 - 21:46

معاون نخست وزیر و وزیر خارجه کویت که برای شرکت در نشست ائتلاف ضد داعش به واشنگتن سفر کرده است، با همتای آمریکایی خود دیدار کرد.

العالم - آمریکا

شیخ صباح الخالد الحمد الصباح روز پنج شنبه با حضور در وزارت خارجه آمریکا با مایک پمپئو دیدار و درباره موضوعات دوجانبه و منطقه ای تبادل نظر کرد.

نشست ائتلاف ضد داعش روز پنج شنبه برگزار شد که در آن 75 کشور و پنج نهاد بین المللی حضور یافته بودند. پیش از این هم کویت نشستی را برای بازسازی عراق پس از داعش برگزار کرده بود.

این کشور همچنین به دنبال نقش میانجیگری بین عربستان و قطر است و رابطه خوبی هم با ایران دارد. قرار بود پمپئو در سفر منطقه ای خود با مقامات کویتی هم دیدار کند اما این دیدار انجام نشد که دلیل یا علل آن مشخص نیست.

معاون نخست وزیر کویت پیش از این درباره احتمال حضور در نشست ورشو که به میزبانی آمریکا و لهستان در نیمه دوم فوریه برگزار می شود به خبرنگار ایرنا گفته بود: هنوز از جزئیات این نشست اطلاعی نداریم و تصمیمی برای آن نگرفته ایم.

هنوز جزئیاتی از دیدار پمپئو و صباح الخالد الحمد الصباح منتشر نشده است اما ممکن است دستور کاری نشست ورشو، یکی از مباحث مطرح شده باشد.

پربیننده ترین خبرها