شکنجه وحشیانه اسیران یمنی توسط نظامیان سعودی + ویدئو

شنبه 20 بهمن 1397 - 23:20

برخی نظامیان سعودی حمزه داحش و تعدادی دیگر از اسیران یمنی را شکنجه دادند؛ آنها از ابزارهای بسیار بی رحمانه برای شکنجه جسمی و روحی اسیران استفاده می کردند که به قطع انگشتان حمزه داحش و از دست دادن حافظه یکی دیگر از اسیران انجامید.

العالم . یمن

حمزه داحش پس از آنکه در جبهه نجران به اسارت درآمد، در زندانهای عربستان در معرض شکنجه های وحشیانه قرار گرفت؛ چنانکه به مدت 50 روز از انگشتانش آویزان شده بود و سپس انگشتان وی را قطع کردند تا به زور اعتراف کند که برادر عبدالملک حوثی است و این شکنجه ها در واقع مجازات وی به خاطر دفاع از کشورش و ناموس و شرفش بوده است.

حمزه علی مبارک داحش در این باره به العالم گفت: مرا از زندان خارج کردند و وارد اتاق عمل کردند و به مدت چند ساعت من را بی حس کردند زمانی که به هوش آمدم دیدم انگشتانم قطع شده است. افسر به من گفت این عذاب برای تو کافی است.

به گفته پزشکان وضعیت سلامت حمزه و دیگر دوستانش بسیار وخیم بوده است؛ انگشتان حمزه به طور کامل قطع شده اند، یعقوب حافظه اش را از دست داده است و دیگران تحت عمل جراحی قرار گرفتند که این امر نشان می دهد آنها از ابزارهای مختلف برای شکنجه روحی و جسمی اسیران استفاده می کردند.

حمزه 6 ماه را در عذاب و شکنجه وحشیانه سپری کرد که بیانگر کینه توزی نظام سعودی و بدرفتاری با اسیران یمنی است؛ در حالی که طرفهای یمنی تمام تلاش خود را برای نجات جان اسیر سعودی بکار گرفتند.

پربیننده ترین خبرها