سفیر تهران در دمشق: آماده ارائه تجربیات خود به سوریه هستیم

سفیر تهران در دمشق: آماده ارائه تجربیات خود به سوریه هستیم
دوشنبه 22 بهمن 1397 - 13:04

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه اعلام کرد که تهران، بغداد و دمشق در تلاشند تماس و ارتباط بین خود را افزایش دهند.

العالم _ سوریه

«جواد ترک آبادی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق بار دیگر بر حمایت تهران از سوریه تأکید کرد.

ترک آبادی در یک نشست خبری که در سفارت تهران در دمشق به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران برگزار شد، گفت که سفرهای متقابل مسئولان سوری و ایرانی در بالاترین سطوح، به اقتضای شرایط کنونی و اهمیت و حساسیت شرایط سوریه و ایران صورت گرفته است.

وی اعلام کرد که سفر اخیر «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران به سوریه موفقیت بزرگی در پی داشته که باعث پیشبرد همکاری دوجانبه بین دمشق و تهران شده است.

رادیو «النور» لبنان به نقل از این مسئول ایرانی گزارش داد که در جریان سفر جهانگیری به دمشق، معاهدات زیادی بین دو کشور به امضا رسیده که پیرامون همکاری آینده بین دمشق و تهران است.

ترک آبادی سفر جهانگیری به سوریه را تأکید تهران بر حمایت از سوریه در مرحله بازسازی دانست و اعلام کرد که سفر «ولید معلم» وزیر خارجه سوریه به تهران، در چارچوب همکاری و رایزنی مستمر بین دو کشور است و طرفین، تحولات بین‌الملل و مسائل مهم را بررسی کردند.

سفیر تهران در دمشق ادامه داد: «از زمان پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکا اقدامات یکجانبه زیادی علیه ایران انجام داد، ولی ایران با توانمندی داخلی خود با این اقدامات مقابله کرد و تکنولوژی و صنعت خود را توسعه داد».

وی با اشاره به اینکه ایران آماده است به دوستان خود در سوریه کمک کند و تجربه در اختیار آنان قرار دهد، تصریح کرد که ایران به حضور خود در نشست «آستانه» ادامه خواهد داد تا راه حلی برای بحران سوریه پیدا شود.

ترک آبادی با اشاره به مشارکت ایران در نشستهای «سوچی»، تأکید کرد که تهران به تصمیم ملت سوریه بدون مداخله خارجی پایبند است و تمایل دارد که این مسئله به سهولت صورت گیرد.

این مسئول ایرانی با اشاره به اینکه سوریه، ایران و عراق در تلاشند که در خصوص انرژی برق، گاز، نفت و مسیرهای هوایی و زمینی تماس فیما بین خود را توسعه دهند، هدف از این اقدام را توسعه روابط اقتصادی و تجاری بین سه کشور عنوان کرد.

وی با بیان اینکه ائتلاف بین ایران و سوریه اصولی و مداوم است، تأکید کرد که ملت و رهبری سوریه قبلا در کنار ایران ایستاند و امروز ایران و ملتش در کنار سوریه خواهند ایستاد.

پربیننده ترین خبرها