به دنبال کشته و مجروح شدن 70 شهروند سوری؛

سوریه خواستار اقدام بین المللی برای توقف جنایات ائتلاف آمریکا شد

سوریه خواستار اقدام بین المللی برای توقف جنایات ائتلاف آمریکا شد
سه شنبه 23 بهمن 1397 - 19:21

دمشق کشتار شهروندان سوری در روستای الباغوز در حمله جنگنده های ائتلاف امریکایی را محکوم کرد و از سازمان ملل و شورای امنیت خواست تا برای جلوگیری از تکرار این گونه جنایتها وارد عمل شوند.

العالم . سوریه

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد که این جنایت جنگی و ضد انسانی در ادامه سلسله اقدامات ائتلاف متجاوز آمریکایی دسته بندی می شود که برای حمایت از تروریسم و هدف قراردادن وحدت و حاکمیت ملی سوریه به انجام رسیده است.
وزارت خارجه سوریه در ادامه نامه خود نوشت، بار دیگر از شورای امنیت سازمان ملل درخواست می کنیم تا با مسئولیت پذیری در حفظ امنیت و صلح جهانی در مقابل این جنایت جنگی بایستد و ضمن محکوم کردن آن، اقدامات فوری و تدابیر لازم را برای عدم تکرار چنین حوادثی اتخاذ کند.
وزارت خارجه سوریه افزود: نهادهای بین المللی می بایست هرچه سریع تر به حضور متجاوزانه و غیرقانونی نیروهای آمریکایی و دیگر نظامیان خارجی در خاک سوریه پایان داده و مانع از اجرای طرح های آنان شوند.
جنگنده های ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا امروز سه شنبه در ادامه حملات هوایی و اقدامات خشونت آمیز خود در مناطق شرق سوریه در جریان یک حمله هوایی به یک اردوگاه آوارگان باعث کشته یا زخمی شدن 70 غیر نظامی بی گناه شدند.
این کشتار درست ساعت ها پس از ارتکاب جنایتی دیگر توسط جنگنده های ائتلاف بین المللی در البغوز روی داد که در پی آن تعدادی از غیر نظامیان که اکثرا زن و کودک بودند، جان باختند.
درگیری میان نیروهای دموکراتیک سوریه که تحت حمایت آمریکا قرار دارند و عناصر باقی مانده داعش در حومه دیر الزور طی چند روز گذشته شدت گرفته و با پوشش هوایی جنگنده های ائتلاف بین المللی از نیروهای کُرد همراه است.
آمریکا به بهانه مبارزه با داعش، ائتلافی بین المللی را در سوریه رهبری می کند؛ اما از زمانی که این ائتلاف در سال 2014 میلادی تشکیل شد، در بیشتر حملات خود مناطق مسکونی و شهروندان را هدف قرار داده و باعث کشتار دهها نفر، زخمی شدن شماری از مردم غیرنظامی و تخریب زیرساخت ها و تاسیسات حیاتی شده است.
سوریه بارها خواستار اقدام شورای امنیت سازمان ملل و دیگر مجامع برای جلوگیری از چنین حملاتی شده است اما با سکوت همیشگی آنان مواجه می شود.

پربیننده ترین خبرها