افزایش 1 درصدی بهای جهانی نفت در پی اقدام اعضای اوپک و تحریم‌های ونزوئلا

افزایش 1 درصدی بهای جهانی نفت در پی اقدام اعضای اوپک و تحریم‌های ونزوئلا
چهارشنبه 24 بهمن 1397 - 07:49

صبح روز چهارشنبه بهای جهانی نفت در حالی بیش از 1 درصد افزایش را تجربه کرد که کارشناسان اقدام مشترک اعضای اوپک و تحریم‌های آمریکا بر ضد ونزوئلا را دلیل این صعود عنوان می‌کنند.

العالم- آمریکا

امروز صبح بهای هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت (پایه آمریکا) با 60 سنت افزایش (معادل 1.1 درصد) به 53 دلار و 70 سنت رسید. هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال نیز با 69 سنت افزایش (معادل 1.1 درصد)، 63 دلار و 11 سنت معامله شد.
"جفری هلی،" تحلیلگر ارشد بازار در مؤسسه "فیوچرز اوندا" در سنگاپور معتقد است بهای جهانی نفت پس از آن افزایش یافت که عربستان سعودی اعلام کرد از تولیدات روزانه خود علاوه بر تعهدات پیشین به اوپک، 500 هزار بشکه کاسته است.
اوپک روز سه‌شنبه اعلام کرد تولیدات خود را در ماه ژانویه روزانه 800 هزار بشکه کاهش داده و به 30 میلیون و 810 هزار بشکه رسانده است.
بحران سیاسی و اقتصادی ونزوئلا -- یکی دیگر از اعضای اوپک -- نیز به دلیل اعمال تحریم‌های نفتی واشینگتن بر ضد این کشور بر کاهش عرضه طلای سیاه تأثیرگذار بوده است. پالایشگاه‌های آمریکا که تا چندی پیش از خریداران اصلی نفت ونزوئلا به شمار می‌رفتند به دلیل اعمال تحریم‌های جدید از خرید نفت از این کشور بحران‌زده امتناع می‌کنند.

پربیننده ترین خبرها