لاوروف: اکثر مناطق «ادلب» تحت کنترل «جبهه النصره» است

لاوروف: اکثر مناطق «ادلب» تحت کنترل «جبهه النصره» است
چهارشنبه 24 بهمن 1397 - 15:02

وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه ۹۰درصد ادلب تحت کنترل گروه‌های تروریستی است، گفت نباید با تروریست‌ها وارد مذاکره شد.

العالم _ اروپا

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه روز چهارشنبه با اشاره به حضور گروه‌های تروریستی در منطقه «ادلب» سوریه، گفت مسکو از ارتش سوریه برای آزادسازی اراضی این کشور حمایت می‌کند.

لاوروف که در یک نشست خبری در شهر «سوچی» صحبت می‌کرد، گفت با وجود حضور گسترده تروریست‌ها در ادلب، به نظر می‌رسد کشورهای غربی دوست دارند این منطقه به وضعیت فعلی خود باقی بماند. وی افزود: «۹۰ درصد این منطقه به تصرف جبهه النصره درآمده است. آن‌ها (غربی‌ها) طوری رفتار می‌کنند که گویی این بخشی از روند سیاسی آینده سوریه است.»

وزیر خارجه روسیه ادامه داد: «اما نباید با تروریست‌ها مذاکره‌ای صورت گیرد. این اولین بار نیست که می‌بینیم دوستان غربی ما استاندارد دوگانه در پیش می‌گیرند... فردا پس از نشست سه‌جانبه، نشست‌های دوجانبه‌ای هم میان رئیس‌جمهور [ولادیمیر] پوتین و رؤسای‌جمهور ایران و ترکیه برگزار می‌شود. احتمالا مسئله منطقه تنش‌زدایی در ادلب در صدر موضوعات مورد بحث میان رئیس‌جمهور پوتین و رئیس‌جمهور [رجب طیب] اردوغان [رئیس‌جمهور ترکیه] خواهد بود، چراکه نباید اجازه دهیم جبهه النصره مواضع خود را تثبیت کرده و گسترش دهد.»

لاوروف سپس اطمینان داد که ارتش سوریه بر خلاف ائتلاف تحت رهبری آمریکا، شهرها را نابود نمی‌کند و در روند آزادسازی ادلب نیز از تاکتیک‌های مورد استفاده آمریکا، از جمله تخریب زیرساخت‌های شهر، استفاده نخواهد کرد. او گفت مسکو از ارتش سوریه در آزادسازی اراضی این کشور حمایت خواهد کرد.

فردا قرار است در شهر سوچی روسیه رؤسای‌جمهور ایران، روسیه و ترکیه برای بحث در مورد وضعیت سوریه دیدار کنند. این دیدار در ادامه روندی است که از سال گذشته با هدف حل و فصل بحران سوریه با میانجیگری تهران، مسکو و آنکارا آغاز شد. در نتیجه این مذاکرات، در بسیاری از بخش‌های سوریه مناطق کاهش تنش ایجاد شده و همچنین نقشه راهی برای حل سیاسی بحران از جمله از طریق تدوین قانون اساسی جدید، تدوین شده است.

پربیننده ترین خبرها