کنفرانس ملی عرب بر همبستگی با سوریه در مقابل توطئه ها تاکید کرد

کنفرانس ملی عرب بر همبستگی با سوریه در مقابل توطئه ها تاکید کرد
يکشنبه 28 بهمن 1397 - 19:09

کنفرانس ملی عرب بر ایستادن در کنار سوریه و همبستگی با این کشور برای مواجهه با توطئه های آمریکایی - غربی و منطقه ای و تجاوزات اسرائیلی تاکید کرد.

العالم ـ سوریه

به گزارش خبرگزاری سوریه (سانا)، دبیرخانه این کنفرانس با صدور بیانیه ای پس از نشست در بیروت اعلام کرد که تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای خارج کردن نیروهای خود از سوریه اگر انجام شود، یکی از نشانه های شکست توطئه های آمریکا، صهیونیست ها و کشورهای مرتجع منطقه برای برهم زدن وحدت سوریه و از هم پاشیدن جامعه آن، نابودی دولت و تضعیف نقش آن در امت عربی است.
کنفرانس ملی عرب در ادامه بیانیه خود تاکید کرد، نشست ورشو به دعوت آمریکا را حلقه ای از حلقه های «معامله قرن» به منظور عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عرب دانست و افزود: سرنوشت این کنفرانس بهتر از سرنوشت کنفرانس های مشابه که برای از بین بردن حقوق مشروع ملت فلسطین برگزار شدند، نخواهد بود.
این کنفرانس در بیانیه خود بر ضرورت هر نوع مقاومت در برابر رژیم اشغالگر و حمایت از مبارزات فلسطینیان در مواجهه نظامیان رژیم اشغالگر و پروژه شهرک سازی ها و مقابله با عادی سازی روابط کشورهای عربی و کشورهای جهان یا این رژیم تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، سوریه از سال 2011 با شروع بحران داخلی در این کشور شاهد اشغال گسترده خاک این کشور از سوی گروه های تروریستی مورد حمایت برخی کشورهای عربی - غربی است اما اکنون با پیروزی های این کشور در مقابل این گروه ها و بازپس گیری بخش های زیادی از این کشور رویکرد بسیاری از کشورها درباره دولت دمشق تغییر کرده است.
نشست ورشو به ابتکار آمریکایی ها روزهای چهارشنبه و پنجشنبه گذشته در پایتخت لهستان با هدف ایجاد ائتلاف ضد ایرانی برگزار شد که به عقیده تحلیلگران این نشستِ فاقد برنامه و هدف مشخص، هیچ ثمره و نتیجه ای در برنداشت.

پربیننده ترین خبرها