درباره ماموریت ائتلاف؛

مسوولان عراق توافقات دوجانبه را به آمریکا گوشزد کردند

مسوولان عراق توافقات دوجانبه را به آمریکا گوشزد کردند
يکشنبه 28 بهمن 1397 - 23:22

رهبران عراق در دیدار «جوزف ووتل» فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا با آنها، بار دیگر توافقات دوجانبه و موضع خود درباره ماموریت نیروهای آمریکایی و ائتلاف مدعی مبارزه با داعش را گوشزد کردند.

العالم ـ عراق

فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا روز یکشنبه در بغداد به طور جداگانه با "برهم صالح" رئیس جمهوری و "عادل عبدالمهدی" نخست وزیر عراق دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدارها که در پایان ماموریت این ژنرال آمریکایی انجام شد، در خصوص روابط دوجانبه، مبارزه با داعش، تحولات سوریه و بازسازی عراق بحث و تبادل نظر شد.
اطلاعیه نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق حاکی است که در این دیدار درباره "همکاری در زمینه جنگ علیه گروهک تروریستی داعش و آموزش (سربازان عراقی)، تحولات مثبت در عراق در زمینه تقویت ثبات و امنیت، بازسازی شهرهای آزاد شده و خسارت دیده و غلبه بر بقایای داعش در سوریه" بحث و گفتگو شد.
دفتر رئیس جمهوری عراق نیز اعلام کرد که صالح در دیدار ووتل با وی، از جامعه جهانی خواست حمایت از عراق در مبارزه با تروریسم و نیز بازسازی مناطق داعش زده را ادامه دهند.
دفتر ریاست جمهوری عراق گفته که در این دیدار بر "حاکمیت ملی عراق و انحصار حضور نیروهای خارجی برای (انجام ماموریت) حمایت از این کشور در مبارزه با تروریسم و به درخواست بغداد و در چارچوب اهداف مورد توافق" میان دو طرف، تاکید شده است.
اشاره دفتر صالح به حرف و حدیث هایی است که از زمان اظهارنظر مداخله جویانه 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا میان دو کشور بوجود آمد.
به گزارش ایرنا، ترامپ چندی پیش با تاکید مجدد بر این که آمریکا پس از برنامه خروج از سوریه، قصد خروج نظامی از عراق را ندارد گفت که ما پایگاه خوبی (عین الاسد در استان الانبار) عراق داریم و از آن برای زیرنظر گرفتن ایران و منطقه استفاده خواهیم کرد.
در پی این اظهارات، علاوه بر محافل سیاسی و حزبی، مقامات دولتی عراق نیز رسما به آمریکا گوشزد کردند که حضور نیروهای آمریکایی در چارچوب ائتلاف موسوم به مبارزه با داعش و در چارچوب ماموریت های تعریف شده در توافقنامه امنیتی میان دو کشور (2008) است و هر گونه استفاده از خاک عراق علیه همسایگان بر خلاف قانون اساسی این کشور و مردود است.

پربیننده ترین خبرها