واکنش انگلیس به تحرک نظامی روسیه در قطب شمال/مواضع نظامی انگلیس در قطب شمال تقویت می‌شود

واکنش انگلیس به تحرک نظامی روسیه در قطب شمال/مواضع نظامی انگلیس در قطب شمال تقویت می‌شود
دوشنبه 29 بهمن 1397 - 18:05

وزیر دفاع انگلیس از افزایش تحرک‌ نظامی کشورش در قطب شمال به ویژه بکارگیری هواپیماهای تجسسی « پوسایدن – 8» جهت مقابله با زیردریایی‌های روسیه خبر داد.

العالم - اروپا

وزیر دفاع انگلیس با اشاره به تحرک نظامی فزاینده روسیه در قطب شمال، از تقویت بنیه نظامی این کشور در این منطقه خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، «گاوین ولیامسن» وزیر دفاع انگلیس روز یکشنبه حین بازدید از پایگاه جدید تفنگداران نظامی این کشور در شمال نروژ اظهار داشت: «خواه مهارت‌های ما در دمای زیر صفر افزایش ‌یابد یا از متحدان دیرینه خود مانند نروژ مواردی فرا گیریم و یا با هواپیماهای " پوسایدن -پی 8 " خود تهدید‌های زیردریایی‌های روسیه را رصد کنیم، در هر حال در برابر چالش‌های جدید هوشیار خواهیم ایستاد.»

وزیر دفاع انگلیس همچنین از استقرار بیش از 1000 تفنگدار این کشور در سال جاری در نروژ جهت یک دوره 10 ساله آموزشی بر اساس توافق فی مابین با نروژ خبر داد. همچنین قرار است هفت هواپیمای تجسسی پوسایدن -پی 8 انگلیس در سال 2020 در پایگاه هوایی «لوسی ماوث» در اسکاتلند مستقر شده و ماموریت‌های تجسسی در قطب شمال انجام دهند.

به نوشته اسپوتنیک، ویلیامسن بارها نسبت به افزایش حضور نظامی ارتش روسیه در قطب شمال و تلاش برای نظامی کردن منطقه از سوی مسکو ابراز نگرانی کرده است. ویلیامسن اواخر سپتامبر (شهریور) 2018 راهبرد جدید دفاع قطب شمال انگلیس را با اشاره به تهدید‌های روزافزون روسیه و تلاش این کشور برای نظامی کردن منطقه منتشر کرد.

این در حالی است که «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه روز شنبه در نشست امنیتی مونیخ اظهار داشت: «متوجه افزایش فعالیت اعضای ناتو هستیم. ما با نروژی‌ها رایزنی کردیم و می‌خواهیم بدانیم که ناتو در قطب شمال چه ماموریتی خواهد داشت.»

روسیه بارها گفته است قطب شمال را منطقه‌‌ای برای انجام گفتوگوهای سازنده و برابر و ایجاد منطقه عاری از تنش به نفع منافع همه کشورها برمی‌شمارد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها