سودان حدود 2500 بازداشتی اعتراضات اخیر را آزاد کرد

سودان حدود 2500 بازداشتی اعتراضات اخیر را آزاد کرد
پنج‌شنبه 2 اسفند 1397 - 11:43

منابع قضایی سودان گفتند که بیشتر بازداشتی‌های اعتراضات اخیر این کشور آزاد شده‌اند.

العالم- آفریقا

منابع قضایی در سودان روز چهارشنبه (دیروز) اعلام کرده‌اندف شمار افرادی که از تظاهرات دسامبر گذشته آزاد شده‌اند بیش از ۲۴۳۰ نفر، از مجموع ۲۶۵۰ نفر هستند و البته هنوز برخی موارد تحت بررسی و محاکمه قرار دارند.

این منابع در بیانیه‌ای به «مرکز خدمات مطبوعات سودان» تاکید کردند که سرویس‌های امنیتی سودان، دانشجویان و زنان بازداشتی در جریان اعتراضات را بسرعت آزاد کردند، به جز مواردی که به منظور اقدامات قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

به گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، منابع مذکور هر گونه شکنجه بازداشت شدگان را تکذیب کرد و گفت که شواهد این امر، شهادت‌های مستند کسانی است که پس از آزادی با رسانه‌ها گفت‌وگو داشته‌اند.

این منابع افزودند: پس از دریافت اطلاعات قوی حضور طرف سومی در تظاهرات مردمی که اقدام به کشتار معترضان می‌کرد تایید شد و این نشان می‌دهد که برخی از کشته‌های تظاهرات‌ها و بر اساس کالبد شکافی با گلوله‌هایی به قتل رسیده‌اند که نظامیان سودانی آن را به کار نگرفته‌اند.

منابع سودانی گفتند: پس از آشکار شدن اطلاعات زیادی در مورد برنامه‌هایی برای هدف قرار دادن امنیت و ثبات سودان، به طور قابل توجهی اعتراضات در این کشور کاهش یافته است.

سودان از ۱۹ دسامبر ۲۰۱۸ شاهد تظاهرات‌هایی در خارطوم و تعدادی از ایالت‌های این کشور در اعتراض به گرانی و اوضاع بد معیشتی است.

بنا به اذعان دولت سودان در این تظاهرات‌ها بیش از بیست نفر کشته شده‌اند در حالی‌که سازمان عفو بین‌الملل شمار کشته‌ها را ۳۷ نفر اعلام کرده بود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها