فراکسیون حزب‌الله به اظهارات مداخله‌جویانه سفیر آمریکا واکنش نشان داد

فراکسیون حزب‌الله به اظهارات مداخله‌جویانه سفیر آمریکا واکنش نشان داد
جمعه 3 اسفند 1397 - 09:36

فراکسیون حزب‌الله در پارلمان لبنان طی بیانیه‌ای، اظهارات سفیر آمریکا درباره این جنبش را مردود دانست و گفت، لبنان حق دارد از خود در برابر هر تجاوز یا تهدیدی دفاع کند.

العالم- لبنان

فراکسیون «الوفاء للمقاومة» پنجشنبه (دیروز) نشست دوره‌ای خود را در «حاره حریک» برگزار و بیانیه‌ای درباره موارد بررسی شده در این نشست صادر کرد.

بر اساس گزارش «اذاعة النور» لبنان، در بخشی از این بیانیه که مربوط به اظهارات «الیزابت ریچارد» سفیر آمریکا در بیروت است، آمده، فراکسیون الوفاء للمقاومة معتقد است این موضع منفی آمریکا در قبال حزب‌الله که سفرای این کشور در دیدار با هر مقامی از لبنان بر آن اصرار دارند، موضعی مردود ، محکوم و علیه حاکمیت ملی است که حقی مشروع بر اساس قانون بین‌الملل را نادیده می‌گیرد «حق دفاع از خود و مقاومت علیه هر حمله با تهدیدی» (اما آمریکا در مقابل) به صورت ناحق از رژیمی تروریستی حمایت می‌کند که به اشغالگری خود بر اراضی لبنان ادامه می‌دهد و به صورت روزانه حاکمیت لبنان را نقض می‌کند.

در ادامه بیانیه مذکور آمده، این موضع خصمانه همیشگی به دلیل گرایش‌های سلطه‌گرایانه آمریکاست که نفرت ملت‌ها را از دولت این کشور روز به روز بیشتر می‌کند؛ دولتی که بیشتر متعهد به زور و تروریسم بوده تا معیارهای حق و عدالت. سازمان‌های تروریستی که آمریکا از آنها حمایت می‌کند هرگز به این کشور اجازه نداده‌اند که خود را مانند یک حامی دموکراسی یا حقوق بشر نشان دهد و ظلم‌های آمریکا منبع و اساس تمام تنش‌ها در جهان است.

«الیزابت ریچارد» سفیر آمریکا در بیروت در دیدار هفته گذشته خود با «سعد الحریری» نخست وزیر لبنان از افزایش نقش حزب‌الله در دولت این کشور ابراز نگرانی کرد. بر اساس بیانیه سفارت آمریکا، ریچارد پس از دیدار گفت که وی با صراحت اعلام کرده که آمریکا از افزایش نقش سازمانی که همچنان یک نیروی نظامی در اختیار داشته و در کنترل دولت قرار ندارد، نگران است.

پربیننده ترین خبرها