در گفت‌وگو با آناتولی مطرح شد :

نماینده حماس: هماهنگی میان ایران و مقاومت فلسطین در سطح عالی وجود دارد

نماینده حماس: هماهنگی میان ایران و مقاومت فلسطین در سطح عالی وجود دارد
جمعه 3 اسفند 1397 - 16:03

نماینده حماس در لبنان گفت: دیدار با وزیر خارجه ایران در چارچوب تقویت روابط با تهران صورت گرفته و هماهنگی میان مقاومت فلسطین و ایران در زمینه مقابله با چالش‌ها، عالی است.

العالم - فلسطین اشغالی

«احمد عبدالهادی» نماینده حماس در لبنان طی گفت‌وگویی با خبرگزاری «آناتولی» به اوضاع فلسطین و چگونگی روابط با دیگر کشورها پرداخت.

وی گفت: روابط فلسطینی با دولت لبنان امروز فقط به روابط با دستگاه‌های امنیتی لبنان محدود می‌شود، این درحالی است که ما خواستار روابط فراگیرتر –در زمینه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، امنیتی و قانونی و غیره- هستیم.

وی افزود: امیدوار بودیم بندی واضح در بیانیه وزراتی دولت لبنان باشد که اسکان دائمی (آوارگان فلسطینی) را رد کند و بر حق بازگشت آنها تأکید کند.

بر اساس آخرین آمار، حدود 174 هزار و 422 آواره فلسطینی در 12 اردوگاه در استان‌های مختلف لبنان زندگی می کنند.

دیدار با ظریف

عبدالهادی تصریح کرد، وی و دیگران سران حماس در سفر ماه گذشته محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران به لبنان، با وی دیدار کرده‌‌اند و این دیدار در چارچوب تقویت روابط با ایران صورت گرفته است.

وی افزود: در مقابله با چالش‌های مشترک و حمایت از مسأله فلسطین و مقاومت، هماهنگی در سطح عالی با ایران داریم و ایران حامی همیشگی مسأله فلسطین بوده است.

عبدالهادی تصریح کرد، ظریف را در جریان جدیدترین تحولات فلسطین بویژه معامله قرن قرارداده، طرحی که نابودی مسأله فلسطین را دنبال می‌کند.

معامله قرن یا توافق نهایی، طرحی به پیشنهاد دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت عربستان، برای پایان منازعه «اسرائیل» با فلسطین و مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی اسرائیلی است. در این طرح و مذاکرات بعدی، مسئله آوارگان با «وطن جایگزین» در خارج از فلسطین اشغالی حل و «حق بازگشت» آوارگان فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می‌شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها