از دو هفته آینده صورت می گیرد؛

استقرار نیروهای سپاه در مرزهای زمینی و دریایی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز

دوشنبه 6 اسفند 1397 - 16:33

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: قرار است از دو هفته آینده نیروهای سپاه به کمک نیروهای مرزی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مرزهای زمینی و دریایی مستقر شوند که قطعا با توجه به امکانات گسترده‌تر سپاه شاهد مبارزه قاطع‌تر با قاچاق خواهیم بود.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

کمال دهقانی فیروز آبادی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در مورد جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی برای بررسی حادثه تروریستی زاهدان، گفت: کمیسیون امنیت ملی در مورد وضعیت مرزها امروز میزبان وزیر کشور بود که در این جلسه درباره همکاری وزارت کشور با کشورهای همسایه، موضوع بازگشایی مناطق مرزی همچون سلماس و قصر شیرین و لزوم تسهیل تردد زائران اربعین مباحثی مطرح شد.
وی افزود: لزوم مبارزه با قاچاق کالا و ارز مشخصا قاچاق دام از جمله موارد مورد تاکید نمایندگان در این جلسه بود که وزیر کشور توضیح داد که قاچاق دام در حد سازمان یافته نیست و در حد محدود است که نمی‌توان این اتفاق را هم انکار کرد ولی قاچاق دام قابل کنترل می‌باشد و دستگاه‌ها اقدامات خود را انجام می‌دهند.
وی اظهار داشت: قرار است از دو هفته آینده نیروهای سپاه به کمک نیروهای مرزی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مرزهای زمینی و دریایی مستقر شوند که قطعا با توجه به امکانات گسترده‌تر سپاه شاهد مبارزه قاطع‌تر با قاچاق خواهیم بود.
دهقانی فیروز آبادی ادامه داد: یکی دیگر از مباحث مطرح در این جلسه لزوم کنترل مرزهای ایران و پاکستان بود، نمایندگان در این جلسه از اهمال و برخورد انفعالی دولت پاکستان با تروریست‌ها انتقاد داشتند.
وی تصریح کرد: اینکه این نحو کنترل مرز و مبارزه با تروریسم می‌تواند در امنیت مرزها و روابط فیمابین ایران و پاکستان تأثیر بگذارد، موضوعی است که مغایر با اصل سیاست دولت پاکستان در کنترل مرز و اتباع خود جهت عدم مشارکت در اقدامات تروریستی است.
وی با بیان این که روند فعلی در کنترل مرز توسط پاکستان خلاف موافقتنامه امنیتی ایران و پاکستان است، اظهار داشت: انتظار این است که پاکستانی‌ها بر روی مرزهای خود احاطه داشته باشند.
نماینده مردم تفت در مجلس گفت: نمایندگان در این جلسه خواستار پیگیری این موضوع از سوی وزیر کشور و انجام اقدامات مناسب برای تأمین امنیت مرزهای شرقی شدند.
به گزارش ایرنا وی درباره موضوع حادثه تروریستی زاهدان نیز گفت: وزارت کشور در مرحله بررسی موضوع است که قرار شد گزارش کاملی از چگونگی وقوع حادثه تروریستی را بعد از تکمیل به مجلس ارائه کند.
وی اظهار داشت: دستگاه‌های دیگر یعنی ستاد کل نیروهای مسلح و سپاه نیز موضوع را جداگانه بررسی می‌کنند که امیدواریم هر چه سریع‌تر نتایج آن روشن شود. قطعا مجلس هم پیگیر این موضوع خواهد بود و متناسب آن اظهار نظر می‌کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها