موگرینی:

موضع بریتانیا درباره حزب‌الله بر موضع اتحادیه اروپا تأثیری نمی‌گذارد

موضع بریتانیا درباره حزب‌الله بر موضع اتحادیه اروپا تأثیری نمی‌گذارد
سه شنبه 7 اسفند 1397 - 10:15

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیدار با وزیر خارجه لبنان اعلام کرد، اقدام انگلیس در گنجاندن شاخه سیاسی حزب‌الله در لیست تروریسم تأثیری بر موضع این اتحادیه درباره حزب‌الله ندارد.

العالم - لبنان

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از مصر عازم لبنان شد و با «جبران باسیل» وزیر خارجه این کشور دیدار کرد.

بر اساس گزارش «المنار»، باسیل پس از این دیدار اعلام کرد: تروریستی اعلام کردن (شاخه سیاسی) حزب‌الله از سوی بریتانیا، تأثیر منفی بر لبنان ندارد و این موضوعی است که به آن عادت کرده‌ایم؛ بریتانیا به اطلاع لبنان رسانده که مُصِر به روابط دوجانبه (میان لندن و بیروت) است.

وزیر خارجه لبنان افزود: اگر تمام جهان بایستند و بگویند مقاومت، تروریسم است، این باعث نمی‌شود که مقاومت برای لبنانی‌ها، تروریسم محسوب شود؛ تا زمانی که سرزمین، اشغال‌شده باشد (در اشاره به بخش‌هایی از خاک لبنان که هنوز در اشغال رژیم صهیونیستی است) سازمان‌های دولتی و تمام ملت لبنان، مقاومت را در آغوش خواهند گرفت.

باسیل درباره بازگشت آوارگان سوری هم گفت، ما می‌فهمیم که بازگشت امن و کریمانه آوارگان سوری تنها راه‌حل است و اتحادیه اروپا در این زمینه به ما کمک خواهد کرد.

موگرینی هم گفت: موضع بریتانیا درباره حزب‌الله یک موضع حاکمیتی و ویژه خودش است و بر موضع اتحادیه اروپا در قبال حزب‌الله تأثیری نمی‌گذارد.

دوشنبه (دیروز) «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه هم با این تصمیم انگلیس مخالفت کرد. وی گفت: «فرانسه کماکان بین شاخه‌ نظامی حزب‌الله لبنان-که آن را تروریستی می‌داند- و شاخه سیاسی آن-که در پارلمان لبنان نماینده دارد و فرانسه هم با آن ارتباط دارد- تمایز قائل خواهد شد».

«ساجد جاوید»وزیر کشور انگلیس دیروز اعلام کرد دولت این کشور کل گروه حزب‌الله لبنان را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار خواهد داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها