ادامه عزل و نصب های گسترده در سودان

ادامه عزل و نصب های گسترده در سودان
سه شنبه 7 اسفند 1397 - 19:39

رئیس‌جمهور سودان در ادامه عزل و نصب‌های گسترده در دولت و مسئولان محلی، فرماندهان ارشد نیروهای مسلح را تغییر داد.

العالم - افریقا

وزارت دفاع سودان امروز سه‌شنبه در بیانیه‌ای از تغییرات در میان فرماندهان ارشد نظامی این کشور خبر داد.

وبگاه «الیوم السابع» و شبکه الجزیره گزارش دادند که چند روز پس از اعلام وضعیت اضطراری در سراسر کشور، البشیر تغییراتی در میان فرماندهان ارشد نظامی اعمال کرد.

طبق این گزارش «عصام الدین مبارک» به عنوان وزیر مشاور در وزارت دفاع که یک منصب جدیدی است، منصوب شد.

رئیس‌جمهور سودان همچنین با اعمال تغییراتی در ستاد مشترک ارتش، «کمال عبدالمعروف الماحی بشیر» را به عنوان رئیس این ستاد منصوب کرد.

همچنین «محمد عثمان الحسین» به عنوان فرمانده نیروی زمینی، «عبدالله المطری الفرضی» فرمانده نیروی دریایی، «شمس‌الدین کباشی ابراهیم» رئیس یگان عملیات مشترک و «مصطفی محمد مصطفی» به عنوان رئیس سازمان اطلاعات نظامی منصوب شدند.

به دستور البشیر همچنین تعدادی از ژنرال‌های سودان ترفیع درجه شده یافته و شماری دیگر از افسران نیز بار دیگر به خدمت فراخوانده شدند.

سرتیپ «احمد خلیفه الشامی» سخنگوی رسمی ارتش سودان در این باره گفت که این عزل و نصب‌ها در راستای تصمیمات اداری است که هر ساله در خصوص نیروهای مسلح اتخاذ می‌شود.

البشیر روز دوشنبه(دیروز) نیز چهار فرمان صادر و طی آن اختیارات گسترده‌ای به نیروهای نظامی کشور اعطا و هر گونه تجمع و برگزاری تظاهرات را ممنوع کرد.

وی طی فرمان شماره یک خود به همه نیروهای نظامی اختیار ورود به ساختمان‌ها و بازرسی آن و نظارت بر هر گونه تأسیسات، بلوکه کردن اموال و پلمپ فروشگاه‌ها و مراکز تجاری که مرتکب تخلف شده‌‌اند، اعطا کرده است.

رئیس جمهور سودان روز جمعه 22 فوریه جاری از انحلال دولت وفاق ملی و همه دولت‌های محلی در سودان و تشکیل دولتی شایسته سالار برای اتخاذ تدابیر اقتصادی اساسی خبر داد.

عمر البشیر همچنین از برقراری حالت فوق العاده در سودان به مدت یک سال خبر داد و از اعضای پارلمان سودان خواست بررسی طرحی را که به وی اجازه نامزدی مجدد وی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را می دهد، متوقف کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها