یک خبر چند خط تحلیل؛

راز حضور سردار سلیمانی در دیدارهای بشار اسد چیست؟

راز حضور سردار سلیمانی در دیدارهای بشار اسد چیست؟
سه شنبه 7 اسفند 1397 - 21:26

العالم _ ایران / سیاسی

خبر:

  • آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به گرمی از بشار اسد رییس جمهوری سوریه استقبال کرد.

تحلیل:

  • آیت الله خامنه ای بسیار صمیمانه از بشار اسد استقبال کرد این درحالی است که ایشان در هیچ یک از دیدارهایشان با روسا و رهبران جهان اینگونه صمیمانه برخورد نکرده بودند.
  • این دیدار، پس از گذشت 8 سال مقاومت و استقامت و پیروزی سوریه و محور مقاومت بر تروریسم و حامیان امریکایی و صهیونیستی آن و نیز برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، به مثابه اعلام پیروزی بود. رییس جمهور سوریه همانگونه که رهبر انقلاب اسلامی تاکید کرد، به قهرمان جهان عرب تبدیل شد.

ـ

  • این دیدار پیام های منطقه ای بسیار مهمی ارسال کرد؛ برخی ناظران بر این باورند که 'این دیدار سطح هماهنگی ها میان دمشق و تهران را به عالی ترین سطوح رساند. تحت هیچ شرایطی نمی توان به روابط ایران و سوریه ضربه ای وارد کرد. تهران متحد راهبردی دائمی دمشق است.
  • این دیدار نوعی به چالش کشیدن واشنگتن و تحریم های امریکا علیه ایران نیز بوده است؛ به گفته تحلیلگران اقتصادی، این دیدار راه را برای ورود شرکت های ایرانی به دمشق به منظور شروع بازسازی و عمران سوریه و توسعه آن باز کرد.
  • در این دیدارها در کنار بشار اسد، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران سردار قاسم سلیمانی 'قهرمان ایران' نیز حضور داشت تا با همدیگر روند مبارزه نهایی و سرنوشت ساز در سوریه را ترسیم کنند. پس از آنکه کمر تروریسم و حامیان امریکایی و صهیونیستی آن را در طول هشت سال شکستند؛ ناظران بر این باورند که بر پرونده های نظامی متعددی تمرکز خواهد شد که مهمترین آنها مبارزه آتی در ادلب و مساله شرق و شمال سوریه است و این علاوه بر بررسی راهکارهای تعامل با احتمال ماندن نیروهای امریکایی در آنجاست.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها