کردستان عراق، بغداد را شگفت‌زده کرد: نفت را تحویل نمی دهیم

کردستان عراق، بغداد را شگفت‌زده کرد: نفت را تحویل نمی دهیم
پنج‌شنبه 9 اسفند 1397 - 13:39

شورای عالی نفت و گاز کردستان عراق تصمیم گرفت نفت این منطقه را به بغداد تحویل ندهد.

العالم - عراق

شورای عالی نفت و گاز کردستان عراق دیروز با تشکیل جلسه ای به ریاست نیچروان بارزانی -- رئیس اداره محلی این منطقه --، تصمیم گرفت کمیته ای با هدف سفر به بغداد برای توافق درباره این مساله تشکیل دهد.

پس از اینکه وزیران دارایی و منابع طبیعی اداره محلی منطقه کردستان، گزارشی درباره مجموع تولیدات نفتی و مقادیر مصرف و واردات و وضع مالی منطقه کردستان ارائه کردند، شورای عالی نفت و گاز تصمیم گرفت که از تحویل روزانه 250 هزار بشکه نفت منطقه کردستان به بغداد خودداری کند.

رسانه های کرد به نقل از یک منبع آگاه در اداره محلی منطقه کردستان عراق گزارش دادند که در این نشست، این مساله مورد بررسی قرار گرفت که درصورتیکه کردستان نفت را به بغداد تحویل دهد و دولت فدرال، ماهیانه یک ترلیون و 200 میلیارد دینار به این منطقه بدهد، و بتوان به بندهای بودجه کل سال 2019، پایبند بود، اما اگر این پیشنهاد مورد قبول واقع نشود، اربیل، آماده تحویل نفت نیست.

پیش نویس قانون بودجه فدرال سال 2019، در بردارنده تحویل حقوق های کارکنان منطقه کردستان عراق در ازای دریافت 250 هزار بشکه از تولید نفت این منطقه است.

«ثامر الغضبان» وزیر نفت عراق روز یکشنبه گذشته به خبرنگاران گفته بود: تا کنون، هیچ مقداری از نفت کردستان عراق را به علت تصویب بودجه در برهه اخیر دریافت نکرده ایم، و به زودی گفت و گویی با مسئولان منطقه داریم و فضا برای گفت و گو مناسب است و فرصت خوبی برای اجرای مفاد بودجه 2019 مبنی بر تحویل 250 هزار بشکه از نفت کردستان عراق مهیا شده است.

پربیننده ترین خبرها