انتقاد روسیه از کشتار شهروندان سوری توسط ائتلاف آمریکا/ بشار جعفری: حضور آمریکا در سوریه غیر قانونی است

انتقاد روسیه از کشتار شهروندان سوری توسط ائتلاف آمریکا/ بشار جعفری: حضور آمریکا در سوریه غیر قانونی است
جمعه 10 اسفند 1397 - 07:34

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد پنجشنبه شب گفت: پدیده تروریسم باید به صورت کامل از بین برود و نمی توان در برابر تحریکات جبهه النصره (تحریر الشام) در استان ادلب (شمال غرب) سوریه سکوت کرد.

العالم ـ سوریه

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، «واسیلی نبنزیا» که در جلسه شورای امنیت سازمان ملل سخن می گفت، با انتقاد از کشتار غیر نظامیان توسط ائتلاف آمریکا در به اصطلاح مبارزه با داعش، تصریح کرد: مبارزه با تروریسم نباید بهانه ای برای کشتار غیرنظامیان باشد؛ موضوعی که در منطقه الرقه (شرق سوریه) رخ داد.
نماینده روسیه در سازمان ملل متحد با دعوت از جامعه جهانی برای بازسازی تأسیسات زیربنایی ویران شده شهر الرقه (مرکز سابق خلافت گروهک تروریستی داعش) و مین زدایی از این منطقه که توسط تروریست ها کار گذاشته شده بود، افزود: مسکو، تصمیمات لازم برای اختصاص اعتباری برای این منظور در نظر گرفته است.
وی ابراز امیدواری کرد: «روسیه»، «ایران» و «ترکیه» به عنوان کشورهای ضامن مذاکرات صلح آستانه با « جیر پیترسون» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه درباره تشکیل کمیته قانون اساسی جدید به توافق دست یابند و مواضع دولت دمشق برای احیای روند سیاسی و برقراری ثبات در این کشور مورد توجه قرار گیرد.
نبنزیا تصریح کرد: تلاش برای تشکیل کمیته قانون اساسی جدید سوریه که اجرای آن مبتنی بر مذاکرات صلح گروه های سوری و نیز قطعنامه 2254 شورای امنیت است، ادامه خواهد یافت.
«بشار الجعفری» نماینده ویژه سوریه در سازمان ملل متحد نیز خواستار پایان غیر قانونی حضور نیروهای ائتلاف آمریکایی در کشورش شد.
نماینده سوریه در سازمان ملل متحد گفت: هر گونه روند سیاسی که مبارزه با تروریسم و پایان حضور غیرقانونی خارجی ها در سوریه، با حفظ تمامیت ارضی، حاکمیت و استقلال کشورمان همراه نباشد، غیر واقعی است.
به گزارش ایرنا، نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد پنجشنبه به وقت محلی برای بحث و بررسی درباره سوریه برگزار شد.
دولت سوریه بارها با تأکید بر اینکه استان ادلب بخش جدایی ناپذیر از خاک این کشور است اعلام کرده که دمشق، مصمم به آزادسازی این استان از اشغال تروریست هاست.

پربیننده ترین خبرها