مخالفت قانونگذار آمریکایی با طرح واشنگتن برای مداخله نظامی در ونزوئلا

مخالفت قانونگذار آمریکایی با طرح واشنگتن برای مداخله نظامی در ونزوئلا
شنبه 11 اسفند 1397 - 13:04

قانونگذار آمریکایی ضمن به رسمیت نشناختن «خوان گوایدو» به عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا، با طرح مداخله واشنگتن در ونزوئلا مخالفت کرد.

العالم ـ آمریکا

به گزارش شبکه تله سور، ایلهان عمر نماینده سیاه پوست و مسلمان دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته گفت که وی به طور کامل با ایده مداخله آمریکا در ونزوئلا مخالف است.
وی بهترین راه حل برای ونزوئلا را حمایت از گفتگو میان دو طرف دانست و اظهار داشت: آنچه ما باید در آن مشارکت کنیم، انجام مذاکرات دیپلماتیک و ترغیب دو طرف برای حضور در میز مذاکرات است. اما برعکس آمریکا؛ ونزوئلا را تهدید می کند و به دنبال مداخله نظامی است. ما در حال ارسال کمک های بشردوستانه هستیم که البته در پوشش اجرای طرح حمله به ونزوئلا بوده است. مردم این کشور(ونزوئلا) ما (آمریکا) را نمی خواهند.
ایلهان عمر که در سن 12 سالگی به عنوان پناهنده از جنگ داخلی سومالی به امریکا آمده بود، همچنین گفت: من ضد جنگ هستم چون بازمانده ای از جنگ می باشم. مخالف طرح ها برای مداخله نظامی در کشورها نیز هستم. فکر نمی کنم که مداخله نظامی در هر کشوری عاقلانه باشد چون این اقدام منجر به مرگ انسان ها خواهد شد. به طرح تغییر حکومت ها نیز اعتقادی ندارم چون بر این باورم که لازم است تغییرات در کشورها از درون محقق شود نه از خارج.
وی افزود: در مسئله مداخله نظامی در کشورها باید از قوانین بین المللی تبعیت کنیم. موضوع مهم در این زمینه حفاظت از تمامیت ارضی کشورهاست.
به گزارش ایرنا، این قانونگذار امریکایی در حالی با مداخله نظامی کشورش در ونزوئلا مخالفت کرده که دولت ترامپ بارها از اجرای مداخله نظامی در ونزوئلا سخن به میان آورده و تاکید کرده است که در قبال تحولات این کشور منطقه آمریکای لاتین همه گزینه ها روی میز است.
خوان گوایدو رئیس جمهوری خودخوانده ونزوئلا در حالی احتمال درخواست از واشنگتن برای دخالت نظامی را رد نکرده که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دخالت نظامی را یکی از گزینه های مطرح دانسته است.
آمریکا بلافاصله پس از آنکه گوایدو رهبر مخالفان دولت ونزوئلا و رئیس مجلس ملی این کشور خود را به عنوان رئیس جمهوری ونزوئلا خواند، وی را به رسمیت شناخت.
مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا آمریکا را عامل پشت پرده تشدید اعتراض‌ها علیه دولت خود می‌داند و مخالفان را به طرح‌ریزی کودتا متهم می‌کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها