تلاش هند برای قرار گرفتن «جیش محمد» در فهرست سیاه سازمان ملل

تلاش هند برای قرار گرفتن «جیش محمد» در فهرست سیاه سازمان ملل
شنبه 11 اسفند 1397 - 19:37

تارنمای یورو آسیا می‌نویسد، به دنبال تلاش هند برای قرار گرفتن مسعود اظهر رهبر گروه «جیش محمد» در لیست تروریست‌های جهانی در سازمان ملل به‌تازگی مقامات این کشور با چین به توافقاتی رسیده‌اند.

العالم - آسیا

به نقل از این تارنمای هندی، به‌رغم تلاش های فراوان کشورهای بین‌الملل از جمله آمریکا، انگلیس و فرانسه، چین تاکنون با تصویب لایحه شورای امنیت سازمان ملل برای قرار گرفتن نام مسعود اظهر رئیس گروه تروریستی جیش محمد مخالفت کرده است.

به دنبال یک حمله تروریستی به اتوبوس نظامیان هندی در منطقه کشمیر تعداد 40 تن از نظامیان هندی کشته و زخمی شدند. گروه جیش محمد به رهبری مسعود اظهار مسئولیت این حمله تروریستی را بر عهده گرفت.

به گفته منابع خبری، با نزدیک شدن به انتخابات سراسری هند، نارندرا مؤدی نخست‌وزیر این کشور تلاش‌های دیپلماتیک فراوانی با دولت چین علیه گروه تروریستی جیش محمد انجام داده است.

تارنمای یورو آسیا در ادامه می‌نویسد، دولت هند با توجه به توافق‌های دوجانبه‌ای که اخیراً با چین به امضا رسانده امیدوار است تا دولت پکن مانند قبل با طرح سه کشور آمریکا، فرانسه و انگلیس برای قرار گرفتن نام مسعود اظهر در لیست تروریست‌های جهانی مخالفتی نکند.

پیش‌ از این «الکساندر زیگلر» سفیر فرانسه در هند به خبرنگاران گفت، دولت پاریس به‌ شدت دنبال آن است که «مسعود اظهر» رئیس گروه تروریستی جیش محمد را در لیست تحریم‌های سازمان ملل قرار دهد.

سفیر فرانسه در هند یادآور شد، دولت پاریس به مدت دو سال است که تلاش می‌کند تا مسعود اظهر را در لیست تروریست‌های سازمان ملل قرار دهد.

به گفته الکساندر زیگلر، دولت فرانسه در روزهای آتی مجدداً طرح تروریستی بودن مسعود اظهر را به شورای امنیت ارائه خواهد کرد.

پیش‌ از این نیز در سال 2017، دولت‌های آمریکا، بریتانیا و فرانسه در طرحی مشترک خواستار قرار گرفتن رئیس گروه تروریستی جیش محمد در لیست تروریست‌های سازمان ملل شدند که با مخالفت چین این طرح نیز به تصویب نرسید.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها