دیدار جمعی از نمایندگان مجلس با ظریف در وزارت خارجه

دیدار جمعی از نمایندگان مجلس با ظریف در وزارت خارجه
شنبه 11 اسفند 1397 - 18:04

جمعی از نمایندگان مجلس به نمایندگی از فراکسیون امید با ظریف در وزارت خارجه دیدار و گفت‌وگو کردند.

العالم - ایران / سیاسی

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به نمایندگی از فراکسیون امید مجلس ظهر امروز (شنبه) در محل وزارت امور خارجه با محمدجواد ظریف دیدار و گفت‌وگو کردند.

نمایندگان حاضر در این دیدار ضمن قدردانی از خدمات وزیر امور خارجه از بازگشت او به جایگاه وزارت بعد از استعفاء ، استقبال و بر اهمیت سیاست خارجی و نقش وزارت امور خارجه تاکید کردند.

در این نشست وزیر امور خارجه به پرسش‌های برخی نمایندگان پاسخ داد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دوشنبه شب ششم اسفند ماه با انتشار پستی در اینستاگرام از استعفایش از این سمت خبر داد. دو روز بعد (چهارشنبه هشتم اسفند ماه) پس از آنکه حسن روحانی استعفای ظریف را نپذیرفت، وزیر خارجه در پست دیگری در اینستاگرامش نوشت: «دوستان سلام؛ از محبت‌های سخاوتمندانه و حمایت‌های بی دریغ مردم عزیز و دلاور ایران، نخبگان ارجمند و مسئولان محترم در طول دوران خدمتگزاری به ویژه در 30 ساعت گذشته بسیار سپاسگزارم. عمری است که دل در گرو خدمت به این مرز و بوم و مردم بزرگ دارم و به عنوان خدمتگزاری کوچک هیچ دغدغه‌ای جز اعتلای سیاست خارجی و اعتبار وزارت امور خارجه به عنوان مسئول پیشبرد سیاست خارجی و خط مقدم دفاع از منافع ملی و حقوق مردم شریف ایران در عرصه بین‌المللی نداشته‌ام. امیدوارم وزارت امور خارجه با همکاری و همدلی همگان و درایت، هدایت و نظارت مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری بتواند کلیه مسئولیت‌های خود را در چارچوب قانون اساسی، قوانین کشور و سیاست‌های کلی با اقتدار و صلابت به انجام رساند.»

وزیر خارجه پس از آن در مراسم استقبال از نخست‌وزیر ارمنستان و دیدارهای او حضور یافت.

رئیس دستگاه دیپلماسی روز پنجشنبه نهم اسفند ماه در سومین پستش در اینستاگرام بعد از استعفا نوشت:«دریای بیکران محبت مردم بزرگ و دلاور ایران و نمایندگان ارجمندشان، اظهارات بزرگوارانه برادر عزیزم سردار سرافراز قاسم سلیمانی، نامه سخاوتمندانه و پرصلابت ریاست محترم جمهوری و کرامت و لطف پدرانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، عزم من و همکارانم در وزارت امور خارجه برای پاسداری از منافع ملی و حقوق این مردم بزرگ را دو چندان کرد. این وفاق و همدلی رمز پیروزی و پیشرفت این ملت بزرگ در طول 40 سال گذشته بوده است و نیز بزرگترین دلیل شکست سلطه‌گران که منافع خود را در ایجاد شکاف در جامعه‌ ایرانی جستجو کرده‌اند. با اعتماد میان مردم و مسئولان و هم افزایی خدمتگزاران این مرز و بوم در انجام وظایف بر اساس قانون، فشارهای سلطه‌گران کم‌خرد - که پس از تحمل شکست‌ها و خسارت‌ها، هنوز هم منافع‌شان را در سلطه‌طلبی پرهزینه و بی‌حاصل، فروش سلاح و ناامن سازی غرب‌ آسیا و فشار حداکثری بر مردم بزرگ ایران جستجو می‌کنند - راه به جایی نخواهد برد. وزارت امور خارجه همواره بر این باور بوده که دیپلماسی تنها در سایه قدرت ملی، انسجام داخلی و حمایت مردمی می‌تواند دستاورد‌های میدانی را در صحنه‌های منطقه‌ای و جهانی تثبیت کند.»

وی همچنین عنوان کرد: «تمامی ما ایرانیان بدون توجه به گرایش سیاسی و یا مذهب و قومیت در یک کشتی نشسته‌ایم و چه نیکوست که در آستانه نوروز، همه دغدغه های مشترک خود را به امید و فرصتی برای امنیت و پیشرفت درون‌زای ایران عزیز و برون‌گرایی خودباورانه و تعامل سازنده با جهان تبدیل کنیم تا کشتی ایران عزیزمان در دریای پرتلاطم جهان پساغربی مسیر پیشرفت و تعالی را بپیماید.»

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها