سفر قریب‌الوقوع رئیس‌جمهور لبنان به روسیه

سفر قریب‌الوقوع رئیس‌جمهور لبنان به روسیه
يکشنبه 12 اسفند 1397 - 10:05

روسیه از رئیس‌جمهور لبنان برای سفر به این کشور طی ماه جاری میلادی رسماً‌ دعوت کرده و موعد دیدار وی با رئیس‌جمهور روسیه مشخص شده است.

العالم- لبنان

یک منبع سیاسی نزدیک به «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان به خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت، روسیه از عون برای سفر به مسکو طی ماه مارس (ماه جاری میلادی) رسما دعوت کرده است.

بر اساس این گزارش، زمان دیدار میشل عون با همتای روسی خود «ولادیمیر پوتین» مشخص شده و بحث‌ها در این سفر بر موضوعات سیاسی، دیپلماتیک، اقتصادی، پرونده آوارگان سوریه، بازگشت این آوارگان با به کارگیری طرح روسیه و نقش لبنان در وضعیت منطقه‌ای جدید در غرب آسیا با توجه به حضور روسیه در سوریه متمرکز خواهد بود.

در ادامه گزارش مذکور آمده، در دیدار میان عون و پوتین درباره نقش روسیه در بازگرداندن صلح به منطقه و نقش مثبت روسیه نیز صحبت خواهد شد.

منابع مذکور افزودند، در زمینه روابط اقتصادی هم طی این سفر بر افزایش همکاری در زمینه اقتصادی و تجاری تأکید می‌شود.

از سوی دیگر، روزنامه «الجمهوریه» لبنان شنبه (۴ اسفند) نوشت که احتمال دارد در آینده نه چندان دور میشل عون، با «بشار اسد»، همتای سوری خود دیدار کند.

این روزنامه نوشت که عون طی اولین جلسه کابینه پس از تشکیل دولت، خطاب به وزرای لبنان گفته که او رئیس جمهور این کشور و حافظ قانون اساسی است؛ از این رو او می‌تواند منافع مهم لبنان را تشخیص دهد.

پربیننده ترین خبرها