در پی اظهارات اخیرش درباره جزایر ایرانی؛

عاقبت لقمه بزرگتر از دهان برداشتن؛ کاربران شبکه های اجتماعی وزیر اماراتی را به سخره گرفتند

عاقبت لقمه بزرگتر از دهان برداشتن؛ کاربران شبکه های اجتماعی وزیر اماراتی را به سخره گرفتند
دوشنبه 13 اسفند 1397 - 20:09

به دنبال اظهارات اخیر وزیر مشاور امارات درباره جزایر سه گانه ایرانی و ادعای اشغال آنها توسط ایران، کاربران شبکه های اجتماعی این وزیر اماراتی را آماج انتقادات خود قرار دادند.

العالم . جهان اسلام

انور قرقاش در صفحه توئیتر خود نوشت: 'حساسیت مفرط ایران نسبت به جزایر سه گانه (تنب بزرگ، تنب کوچک، ابوموسی) امری نامفهوم است. تهران در هر نشست بین‌المللی حساسیت نشان می‌دهد، زیرا اشغال آن‌ها غیر قانونی و غیرشرعی خواهد ماند و هیچ کس آن را به رسمیت نخواهد شناخت'.

وی همچنین مدعی شد که 'مساله جزایر سه گانه مثال واضحی است که نشان می‌دهد منطق اشغال و زور مشروعیت بین المللی و قانونی نمی‌بخشد و رد درخواست‌های مسالمت آمیز امارات ایران را در وضعیتی بحرانی قرار می‌دهد. تعامل ایران با این مساله پیام فراگیری در رابطه با رویکرد ایران نسبت به منطقه خلیج (فارس) به همراه دارد'.

کاربران شبکه های اجتماعی اما سخنان قرقاش را به سخره گرفتند؛ آنها تاکید کردند قرقاش با آنکه به طور مستقیم و نیز غیرمستقیم همسایه خود قطر را همواره تهدید می کند، اینک از ایران خواهش و تمنا می کند تا پرونده جزایر سه گانه را از طریق گفتگو حل و فصل کند.

کاربران عرب زبان شبکه های اجتماعی خاطرنشان کردند که سخنان مکرر ایرانی ها درباره جزایر سه گانه و سکوت امارات نشان دهنده موضع قدرتمند تهران است.

یکی از کاربران نیز تاکید کرد که این ایران است که شما را در وضعیت بحرانی قرار داده است؛ هربار که فرمانده کل سپاه پاسداران ایران در جزایر سه گانه حاضر می شود و شما را تهدید می کند؛ این شما هستید که در وضعیت بحرانی قرار می گیرید نه ایران...

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها