جدیدترین جنایت خاموش اشغالگران صهیونیست؛ نصب دستگاه های الکترونیکی خطرناک در زندان های اُسراء

جدیدترین جنایت خاموش اشغالگران صهیونیست؛ نصب دستگاه های الکترونیکی خطرناک در زندان های اُسراء
سه شنبه 14 اسفند 1397 - 08:49

رژیم صهیونیستی برای بیمار کردن اُسرای فلسطینی دستگاه های ساطع کننده اشعه الکترومغناطیس قوی را در زندان ها نصب کرده است.

العالم - فلسطین

عربی 21 -- سازمان عربی حقوق بشر در بریتانیا اعلام کرد: یک شرکت اسرائیلی که دستگاه های الکترونیکی تولید می کند، دستگاه هایی را در زندان های اسرائیل خصوصاً زندان "نقب" نصب می کند که این دستگاه ها اشعۀ الکترومغناطیس خطرناک تولید می کند و سلامتی اُسرای فلسطینی را به خطر می اندازد.

سازمان عربی حقوق بشر در بیانیه ای اعلام کرد: شرکتی در تل آویو روز 29 نوامبر 2018 تعداد 40 دستگاه تولید اشعۀ الکترومغناطیس خطرناک از چین وارد کرد که در زندان های اسرائیل نصب کند و گفته می شود که این دستگاه ها در یکی از کارخانه های این شرکت در چین تولید می شود.

سازمان عربی حقوق بشر که دفترش در بریتانیا است، با استناد به مدارکی که به دست آورده است، اعلام کرد: این دستگاهها امواج الکترومغناطیسی به قدرت 2690 مگاهرتز تولید می کند که برای سلامتی اسرای فلسطینی خطرناک است و مغایر با اصول و ضوابط سازمان بهداشت جهانی است.

در این بیانیه آمده است: شرکت اسرائیلی به صراحت اعلام می کند که چندین کارخانه نیز در اروپا دارد که این کارخانه ها دستگاه های الکترونیکی برای ایجاد اختلال و همچنین شنود گفتگوهای تلفنی مقامات ارتشی و دولتی تولید می کند و این دستگاه ها را به کشورهای مختلف برای نصب آن در زندان های خود فروخته است.

بیانیه مذکور می افزاید: اسرای فلسطینی در زندان نقب و دیگر زندان های اسرائیل خواستار برداشتن این دستگاه ها شده اند زیرا عملاً احساس می کنند که اشعه های تولیدی دستگاه های مذکور سلامت آنها را به خطر انداخته است و در وضعیت جسمی آنها تأثیر نامطلوب گذاشته است.

"سرگیجه، درد گوش" جزء عوارض اشعۀ این دستگاه ها است دستگاه هایی که در عملکرد رادیوها و تلویزیون های موجود در اتاق های اسرای فلسطینی و مکالمات تلفنی آنها نیز اختلاف ایجاد کرده است.

پربیننده ترین خبرها