المعلم: جامعه جهانی شرایط بازگشت آوارگان سوری را فراهم کند

المعلم: جامعه جهانی شرایط بازگشت آوارگان سوری را فراهم کند
سه شنبه 14 اسفند 1397 - 21:51

وزیر خارجه سوریه گفت: جامعه بین المللی باید آنچه برای بازگشت داوطلبانه شهروندان سوریه به کشورشان لازم است فراهم و اقدامات یکجانبه سختگرانه علیه آنها را رفع کند.

العالم - سوریه

ولید المعلم در دیدار فلیپو گراندی کمیسریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و هیات همراه به بررسی فعالیت های این نهاد در سوریه با همکاری دولت این کشور پرداخت.

وزیر خارجه سوریه در این دیدار تلاش ها و اقدام هایی که دولت سوریه برای تسهیل بازگشت مهاجران سوریه، استقبال و بهبود شرایط معیشتی آنها انجام شده است را تشریح کرد.

المعلم افزود: دولت سوریه به رغم اینکه برخی سعی دارند در این روند سنگ اندازی کنند در هر مناسبتی از شهروندان که به دلیل جنگ و حملات تروریست ها مجبور به ترک این کشور شده اند، دعوت کرده تا بازگردند.

رئیس دیپلماسی سوریه تاکید کرد که سازمان های بشری و جامعه بین المللی باید آنچه را که برای بازگشت داوطلبانه شهروندان سوریه لازم است، فراهم کنند، از جمله رفع اقدامات یک جانبه و غیرقانونی علیه ملت سوریه که بیشتر باعث شده تا شهروندان سوریه کشورشان را ترک کنند.

کمیسریای عالی سازمان ملل نیز با اسقبال از همکاری دولت سوریه برای بازگشت شهروندان به این کشور و کمک این نهاد به این روند بر تلاش برای دور کردن این مساله از مسایل سیاسی تاکید کرد.

12 میلیون از 24 میلیون جمعیت سوریه در هشت سال گذشته به کشورهای همسایه، آفریقا و اروپا پناهنده شدند که در ماه های اخیر 6 میلیون نفر از آنان به کشور بازگشته و مابقی باقیمانده مانده اند.

سوریه تلاش دارد تا زمینه بازگشت این آوارگان را به کشورشان فراهم کند و در این زمینه رایزنی هایی را با کشورهای همسایه و دیگر کشورهای انجام می دهد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها