مایکل بلومبرگ:

نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2020 نخواهم شد

نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2020 نخواهم شد
چهارشنبه 15 اسفند 1397 - 09:40

مایکل بلومبرگ میلیاردر مشهور و شهردار اسبق نیویورک با انتشار متنی در وب‌سایت بلومبرگ اعلام کرد نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 آمریکا نخواهد شد.

العالم - آمریکا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از وب‌سایت سی‌ان‌بی‌سی موضوع کاندیداتوری بلومبرگ در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا از سوی حزب دموکرات ماه‌ها نقل محافل بود؛ اما انتشار این پست رسماً به گمانه‌زنی‌ها در این خصوص پایان داد.

بلومبرگ 77 ساله که یکی از حامیان محدود کردن دسترسی به سلاح است و از برنامه‌های همسو با کاهش گازهای گلخانه‌ای حمایت می‌کند درخصوص تصمیم خود نوشت: «می‌دانم برای اداره یک کمپین منتهی به پیروزی باید چه کرد، و وقتی هر روز اخبار را می‌خوانم از ناتوانی دفتر بیضی (کاخ سفید) ناامیدتر می‌شوم. می‌دانم که می‌توانیم در قالب یک کشور عملکرد بهتری داشته باشیم. و معتقدم می‌توانم دونالد ترامپ را در یک انتخابات عمومی شکست دهم. اما درباره دشواری به دست آوردن نامزدی حزب دموکرات در میان این تعداد فرد علاقمند به نامزدی حزب آگاه هستم.»

وی افزود گرچه از کاندیداتوری حزب دموکرات انصراف داده است، تلاش‌های خود را در حوزه مبارزه با گسترش گازهای گلخانه‌ای افزایش خواهد داد. او از افتتاح پروژه‌ای با عنوان «ورای کربن» خبر داد که به گفته خودش هدف از آن، دور کردن آمریکا از وابستگی به نفت و گاز و بهره بردن از اقتصادی مبتنی بر انرژی پاک 100 درصدی است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها