خالد الفالح:

سیاست‌های اوپک در نشست ماه آوریل تغییر نخواهد کرد

سیاست‌های اوپک در نشست ماه آوریل تغییر نخواهد کرد
يکشنبه 19 اسفند 1397 - 10:40

خالد الفالح وزیر نفت عربستان سعودی روز یکشنبه گفت چین و آمریکا در سال جاری میلادی توازن عرضه و تقاضا را در بازار نفت حفظ خواهند کرد؛ اما زود است که درباره تغییر سیاست‌های تولید نفت اوپک در نشست آتی این سازمان در ماه آوریل اظهارنظر شود.

العالم - عربستان سعودی

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، الفالح گفت: «اگر فقط به ونزوئلا نگاه کنید، دچار وحشت خواهید شد. اگر به آمریکا نگاه کنید، خواهید گفت که جهان سرشار از نفت است. باید نگاهی کلی به بازار داشته باشید. ما بر این باوریم که تقاضا برای نفت در سال 2019 بسیار مطلوب خواهد بود.»

در ونزوئلا، که از یک بحران بزرگ سیاسی و اقتصادی رنج می‌برد و از 28 ژانویه با تحریم‌های آمریکا نیز دست به گریبان است صادرات نفت تا 40 درصد کاهش یافته و به روزانه حدود 920 هزار بشکه رسیده‌است. از سوی دیگر، تولید نفت در آمریکا در ماه فوریه رکورد جدیدی بر جای گذاشت و از 12 میلیون بشکه در روز تجاوز کرد.

به گفته الفالح، تقاضا برای نفت در چین هر ماه رکورد جدیدی را بر جای می‌گذارد. او پیش‌بینی کرد نیاز پکن به نفت در سال 2019 از 11 میلیون بشکه در روز فراتر رود.

وی افزود انتظار می‌رود تولید نفت عربستان در ماه آوریل در سطح کنونی 9.8 میلیون بشکه در روز باقی بماند.

اوپک و کشورهای مهم غیرعضو همانند روسیه 17 و 18 آوریل (28 و 29 فروردین 98) و 25 و 26 ژوئن (4 و 5 تیر 98) در وین دیدار می‌کنند تا به بررسی تأثیر کاهش تولید نفت بر بازار بپردازند. خالد الفالح معتقد است اوپک و کشورهای غیرعضو می‌توانند با بررسی شرایط بازار، برای تغییر سطح تولیدات خود در نشست ماه ژوئن تصمیم‌گیری کنند.

اوپک و کشورهای غیر عضو توافق کردند از آغاز ماه ژانویه سال جاری میلادی تولیدات خود را به منظور تنظیم قیمت‌ها به مدت 6 ماه روزانه 1.2 میلیون بشکه کاهش دهند.

پربیننده ترین خبرها