صلیب سرخ پروژه آگاه سازی خطر مین را در ایران اجرا می کند

صلیب سرخ پروژه آگاه سازی خطر مین را در ایران اجرا می کند
سه شنبه 21 اسفند 1397 - 13:09

نماینده کمیته بین المللی صلیب سرخ در تهران اعلام کرد: این سازمان بین المللی با کمک هلال احمر پروژه آگاه سازی نسبت به خطرات مین را در ایران اجرا می کند.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

«مارک ‌آخرمن» روز سه شنبه در نشست بین المللی مین‌زدایی بشردوستانه اظهار داشت: این پروژه شامل پناهندگان افغان ساکن در ایران نیز می شود.
وی افزود: تفاهم نامه را با وزارت امور خارجه و مرکز مین زدایی ایران برای مقابله با مشکلات مین شامل امضا کرده ایم تا در راستای آگاهی رسانی، تبادل دانش و حمایت از فعالیت های مین زدایی اقدام شود.
نماینده کمیته بین المللی صلیب سرخ در تهران به خسارت های جنگ و پس از آن برای مردم عادی اشاره و خاطرنشان کرد: این نهاد بین المللی از چندین دهه پیش تلاش می کند تا به مشکلات ناشی از جنگ و بقایای این پدیده شوم رسیدگی کند.
آخرمن توضیح داد: امروز می بینیم که تسلیحات به جا مانده از جنگ ها تا سال ها پس از جنگ قربانی می گیرند و مانع از فعالیت های روز مره مردم می شوند.
وی افزود: صلیب سرخ جهانی برای بهبود قوانین منازعات مسلحانه تلاش می کند تا خطرات جنگ را کاهش دهد؛ ما زمامی موفق خواهیم شد که کشورهای آن را تایید کنند و این قوانین را در خود بگنجانند.
نماینده کمیته بین المللی صلیب سرخ در تهران مبارزه ایران با مشکل مین اشاره کرد و گفت: پنج استان ایران در مساحتی معادل کشور سوئیس با مین های بجا مانده از جنگ درگیر هستند که حجم قابل توجهی را نشان می دهد.
آخرمن همچنین از آمادگی صلیب سرخ جهانی به منظور پاکسازی بقایای باقی مانده از مین در ایران خبر داد.
به گزارش ایرنا، نشست بین المللی مین زدایی بشر دوستانه با حضور مقامات ارشد بین المللی نظامی و دیپلماتیک و وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در هتل سیمرغ تهران برگزار شد.

پربیننده ترین خبرها