بوئینگ 737 مکس در آمریکا هم زمینگیر شد

بوئینگ 737 مکس در آمریکا هم زمینگیر شد
پنج‌شنبه 23 اسفند 1397 - 00:51

آمریکا هم پس از سقوط یک هواپیمای «بوئینگ 737 مکس» در اتیوپی به جمع کشورهایی پیوست که پرواز این هواپیما را متوقف کرده اند.

العالم - آمریکا

خبرگزاری رویترز گزارش داد: «اداره فدرال هوانوردی آمریکا» در پی بررسی اطلاعات و شواهد جدیدی که از محل سقوط هوایپما (در اتیوپی) جمع آوری و تحلیل شده، این تصمیم را اتخاذ کرده است.

بنا به گفته این آژانس، شواهد و اطلاعات مورد نظر از طریق تصاویر ماهواره ای از محل سقوط هواپیما به دست آمده است. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که پرواز این مدل بوئینگ متوقف می شود.

این دومین بار طی 3 سال گذشته است که آمریکا پرواز یک هواپیمای بوئینگ را متوقف می کند. این کشور در سال 2013 نیز پرواز مدل 787 Dreamliner را مشکل فنی در باتری های آن متوقف کرد.

روز یکشنبه سقوط هواپیمای بوئینگ 737 مکس در اتیوپی موجب کشته شدن تمام 157 سرنشین آن شد. اتیوپی اعلام کرده که هنوز علت سقوط این هواپیما مشخص نیست. پنج ماه پیش نیز سقوط یک فروند دیگر از همین هواپیما در اندونزی 189 کشته برجای گذاشت.

در پی سقوط هواپیما در روز یکشنبه سهام بوئینگ نیز که بزرگ ترین سازنده هواپیما در دنیاست، سقوط کرد. این شرکت گفته که از توقف موقت پروازهای 737 مکس حمایت می کند. ایرلند، آلمان، ایتالیا، اتریش، کانادا، هلند، چین، امارات، ترکیه، کویت، عمان و چندین کشور دیگر پرواز این هواپیما را متوقف کرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها