اقدامات تحریک آمیز قایق های جنگی رژیم صهیونیستی/ تل آویو بار دیگر به آبهای سرزمینی لبنان تجاوز کرد

اقدامات تحریک آمیز قایق های جنگی رژیم صهیونیستی/ تل آویو بار دیگر به آبهای سرزمینی لبنان تجاوز کرد
جمعه 24 اسفند 1397 - 08:54

قایق های جنگی رژیم صهیونیستی برای چندمین بار در هفته جاری با ورود به حریم آب های سرزمینی لبنان و راتکاب اقدامات تحریک آمیز حاکمیت این کشور را نقض کردند.

العالم ـ لبنان

سه قایق جنگی رژیم صهیونیستی در حالی طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ( 22 و 23 اسفند ماه) با تجاوز به حریم دریایی و آبهای سرزمینی لبنان حاکمیت این کشور را نقض کردند که یکشنبه و دوشنبه گذشته (19 و 20 اسفند ماه 1397) نیز دو قایق جنگی این رژیم با ورود به حریم دریایی لبنان دست به اقدامات تحریک آمیز زدند.

خبرگزاری ملی لبنان گزارش داد، فرماندهی ارتش این کشور با صدور بیانیه و اعلام موارد مختلف تجاوزهای مستمر رژیم صهیونیستی و نقص حریم آبی لبنان، نیروهای سازمان ملل متحد مستقر در لبنان (یونیفل) را در جریان آن قرار داد.
بر اساس اعلام ارتش لبنان در تاریخ پنجشنبه 14 مارس (23 اسفند) ساعت 10 و 30 دقیقه به وقت محلی یک فروند قایق جنگی این رژیم 650 متر به آبهای لبنان در منطقه راس الناقوره تجاوز کرده و پس از 17 دقیقه گشت زنی و حضور غیرقانونی از آن خارج شده است.
همین منطقه روز چهارشنبه نیز از سوی یک فروند قایق جنگی این رژیم مورد تجاوز قرار گرفته و این قایق پس از ورود به 705 متر از حریم دریایی لبنان و 4 دقیقه گشت زنی از آن خارج شده بود.
در همین حال در ادامه تجاوزهای قایق های رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه نیز در یک مورد دیگر در منطقه مزبور و در ساعت 15 و 35 یک فروند قایق نظامی این رژیم یکصد متر وارد آبهای لبنان شده و پس از 10 دقیقه گشت زنی و اقدام تجاوزکارانه از آن خارج شده است.

بنابر گزارش فرماندهی ارتش لبنان، روز یکشنبه (19 اسفند ماه 1397) نیز یک قایق جنگی رژیم صهیونیستی ساعت 10.10 با نقض حریم آبی این کشور در منطقه "راس الناقوره" به مسافت 925 متر به مدت دو دقیقه وارد آب های سرزمینی لبنان شد.
این در حالی است که یک قایق جنگی دیگر این رژیم در همین منطقه بامداد روز دوشنبه (20 اسفند ماه) در ساعت 5.06 و ساعت 5.28 در دو مرحله به مسافت 885 متر وارد آب های لبنان شده است.

هنوز گزارشی در باره اهداف رژیم صهیونیستی از افزایش تجاوز به حریم دریایی لبنان از سوی رسانه ها منتشر نشده است، اما آنچه مسلم است افزایش تجاوز قایق جنگی رژیم صهیونیستی به حریم دریایی لبنان اقدامات تحریک آمیزی است که می تواند به درگیری و برخورد نظامی منجر شود.

براساس گزارش سانه های لبنان، موضوع تجاوز رژیم صهیونیستی به حریم آبی لبنان از سوی ارتش این کشور به نیروهای موقت سازمان ملل متحد (یونیفل) مستقر در لبنان گزارش و موضوع در حال پیگیری است.

پربیننده ترین خبرها