درخواست مسلمانان انگلیس از دولت این کشور در حفاظت از اماکن اسلامی

درخواست مسلمانان انگلیس از دولت این کشور در حفاظت از اماکن اسلامی
جمعه 24 اسفند 1397 - 18:30

در پی حملات تروریستی امروز به دو مسجد در نیوزیلند، شورای مسلمانان انگلیس از دولت این کشور خواست تا تلاش هایش را به منظور پیشگیری از حملات مشابه به مسلمانان در انگلیس، دو برابر سازد.

العالم- اروپا

شورای مسلمانان انگلیس هشدار داده است که حملات تروریستی در نیوزیلند ، در روز جمعه که مهم ترین روز هفته در اسلام است، صورت گرفته است و به همین علت، دولت باید بر تمهیدات احتیاطی بیفزاید.هارون خان، دبیرکل شورای مسلمانان انگلیس گفت:" این مرگبارترین حمله تررویستی اسلام هراسانه در سالیان اخیر است."
شورای مسلمانان بریتانیا بارها درباره افزایش اسلام هراسی و عمکرد برخی رسانه ها در ترویج ان به دولت انگلیس هشدار دادند .
مسلمانان و مراکز و اماکن اسلامی در انگلیس بارها هدف حمله قرار گرفته است .
دیلی اکسپرس، در پی حمله تروریستی به نمازگزاران دو مسجد النور (Al Noor) و لینوود (Linwood Masjid) در شهر کرایست چرچ (Christchurch ) نیوزیلند، صادق خان، شهردار لندن با انتشار توئیتی، تلاش کرد تا به مسلمانان این شهر، اطمینان خاطر دهد که برای حفاظت از آنان، اقدامات لازم صورت می گیرد.
شهردار لندن در توئیت خود نوشت: " من با نیروی پلیس در تماس بوده ام و قرار است امروز نیروهای پلیس به همراه افسران مسلح، در اطراف مساجد، بیش تر دیده شوند .
به نوشته دیلی اکسپرس، پلیس انگلیس نیز گشت های خود را در اطراف مساجد و مراکز اسلامی افزایش داده و در تماس با مسوولان مجامع اسلامی، راه های پیشگیری از حملات و نیز چگونگی واکنش در شرایط غیر عادی را تشریح کرده است.
به نوشته دیلی اکسپرس، نیل باسو (Neil Basu)، فرمانده یگان ضد تررویسم پلیس انگلیس نیز گفت: " ما اوضاع را در نیوزیلند، از نزدیک زیر نظر داریم.
در حمله تروریستی یک سفیدپوست نژادپرست استرالیایی به نمازگزاران در نیوزیلند، تا زمان مخابره خبر 49 مسلمان شهید و 48 نمازگزار زخمی شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها