ادامه درگیری های شدید در الباغوز در شرق سوریه + ویدئو

شنبه 25 اسفند 1397 - 23:05

به دنبال حملات انتحاری داعش عليه کسانی که از منطقه الباغوز خارج می شوند، نیروهای موسوم به سوریه دموکراتیک (قسد) که از حمایت امریکا برخوردارند، همچنان به حملات سخت خود علیه تروریست های داعش در شرق سوریه به منظور شکست خطوط دفاعی آنها ادامه می دهند.

العالم . سوریه

الباغوز آخرین پایگاه گروه تروریستی داعش در شرق سوریه است که اینک شاهد درگیری های شدید میان نیروهای سوریه دموکراتیک با تروریستهاست.

گروه های کرد و عرب تحت حمایت ائتلاف آمریکایی که عناصر باقیمانده داعش را در منطقه کوچکی در الباغوز تحت محاصره درآورده اند، اینک تلاش می کنند تا خطوط دفاعی این گروه تروریستی را در هم بشکنند؛ تروریستها به رغم بمباران و حملات سخت همچنان دست به حملات انتحاری در این منطقه کوچک می زنند.

عدنان عفرین سخنگوی نیروهای سوریه دموکراتیک گفت: درگیری ها همچنان تا این لحظه ادامه دارد اما از شدت آن در یکی از محورها اندکی کاسته شده است تا خروج احتمالی شماری از تسلیم شدگان داعش و خانواده های آنها فراهم شود.

وی افزود: نشانه ای از تسلیم از سوی عناصر باقیمانده داعش در الباغوز دیده نمی شود و اگر اشخاصی خواهان تسلیم باشند، عملیات نظامی بار دیگر متوقف خواهد شد.

به دنبال پیشروی نظامی نیروهای سوریه دموکراتیک که عملیات نظامی خود را در منطقه از ماه سپتامبر گذشته آغاز کردند، بیش از 60 هزار نفر از مناطق تحت کنترل داعش در شرق سوریه خارج شدند.

در هفته های اخیر نیز نیروهای سوریه دموکراتیک بارها حملات خود علیه پایگاه های داعش را به حالت تعلیق درآوردند که این امر زمینه خروج ده ها هزار نفر اغلب از زنان و کودکان تروریستها که در میان آنها تعداد زیادی عناصر بیگانه نیز دیده می شود، فراهم گردید.

پربیننده ترین خبرها