تجمع سازمان‌های مردم نهاد ترکیه علیه حمله تروریستی نیوزیلند

تجمع سازمان‌های مردم نهاد ترکیه علیه حمله تروریستی نیوزیلند
يکشنبه 26 اسفند 1397 - 11:31

نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد ترکیه در اعتراض به حمله تروریستی به دو مسجد در شهر کرایست چرچ نیوزیلند مقابل مسجد ایاصوفیه استانبول تجمع کردند.

العالم ـ ترکیه

به گزارش شبکه تی ار تی ، شماری از فعالان سازمان‌های مردم نهاد و مردم ترکیه در اعتراض به حمله تروریستی دو روز گذشته به دو مسجد در نیوزیلند، مقابل مسجد ایاصوفیه استانبول تجمع و برای جان باختگان نماز غیابی میت اقامه کردند.
معترضان همچنین ضمن حمل پلاکاردهای « آینده از آن اسلام است» با سردادن شعارهایی این حمله تروریستی را محکوم کردند.
جمعه گذشته تروریست های مسلح با حمله به دو مسجد در شهر کرایست چرچ در نیوزیلند، مردم و نمازگزاران را به گلوله بستند.
در این حادثه که یکی از افراد مهاجم تصاویر آن را به صورت زنده در صفحه فیس‌بوک خود پخش می‌کرد، تاکنون 49 نفر کشته و نزدیک به 50 نفر دیگر زخمی شدند.
مظنون اصلی یک مرد 28 ساله اهل استرالیا با تبار انگلیسی معرفی شده که پیشتر بارها در صفحات مجازی خود از حضور مهاجران مسلمان در سرزمین‌های اروپایی ابراز خشم کرده بود.
طبق گزارش های رسانه ای متهم این عملیات فردی دارای مجوز حمل اسلحه بوده که در حمله خود علیه مسجدی در نیوزیلند از 5 قبضه اسلحه که از جمله دو قبضه آن نیمه خودکار بوده استفاده کرده است.
عامل قتل عام مسلمانان در جمعه سیاه روز شنبه درحالی در دادگاه حضور یافت که براساس گزارش پلیس آخرین کلام نمازگزاران در مسجد نیوزیلند هنگام مشاهده او در مسجد پیش از حمله ' سلام برادر' بوده است.
به گزارش ایرنا، شبکه الجزیره گزارش داد عامل کشتار مسلمانان امروز در حالی در دادگاه حضور یافت که قربانیان این حمله مرگبار از کشورهای مختلف جهان از جمله ترکیه، اردن، بنگلادش، اندونزی ، مالزی و عربستان بودند.
اگرچه تاکنون نام دقیق این تروریست و عامل قتل عام مسلمانان در یکی از مساجد نیوزیلند به طور رسمی از سوی پلیس نیوزیلند اعلام نشده اما براساس رسانه های نیوزیلندی از وی به عنوان ' برنتون تارانت ' Brenton Tarrant 28 ساله نام برده اند که در یک دادگاه در کرایست چرچ نیوزیلند به قتل متهم شده است.
کشتار مسلمانان در نیوزیلند نه تنها با محکومیت جهان اسلام روبه رو شده بلکه سازمان ملل و شورای امنیت نیز این اقدام را محکوم کرده اند.

پربیننده ترین خبرها