برخی منابع مدعی شدند؛

دولت لبنان در وضعیت «مرگ بالینی»/ بالاگرفتن مشاجره میان نخست وزیر و وزیرخارجه

دولت لبنان در وضعیت «مرگ بالینی»/ بالاگرفتن مشاجره میان نخست وزیر و وزیرخارجه
دوشنبه 27 اسفند 1397 - 13:59

اطلاعات ضد و نقیضی درباره سرنوشت دولت لبنان منتشر می شود، هفته گذشته دولت لبنان موفق به تشکیل جلسه نشد.

العالم - لبنان

برخی منابع لبنانی گزارش دادند بین سعد حریری نخست وزیر و جبران باسیل وزیر امور خارجه لبنان مشاجره در گرفته است.

برخی معتقدند که همین مشاجره مانع از برگزاری جلسات دولت در این هفته شده است و حریری گذراندن دوران نقاهت خود را بهانه ای برای برگزار نکردن جلسات کرده است.

پس از 9 ماه انتظار دولت لبنان تشکیل شد ولی به نظر می رسد که این دولت در وضعیت "مرگ بالینی" قرار دارد. دولت لبنان هنوز به وعده هایی که در بیانیه اولویت های خود آورده، عمل نکرده است و اقدامی هم برای انجام این وعده ها و اجرای اصلاحات پیشنهادی آغاز نشده است. جلسات دولت جدید لبنان بیش از 3 جلسه طول نکشید و سومین جلسه آخرین جلسه این دولت بود. در یکی از جلسات دولت مساله سفر چند وزیر لبنانی به سوریه مطرح شد که میشل عون رئیس جمهوری لبنان اعلام کرد که تصمیم گیری درباره مساله روابط با سوریه و همچنین مساله آوارگان سوری مقیم لبنان جزء اختیارات وی است.

این امور نشان می دهد که دولت لبنان نمی تواند کاری از پیش ببرد و اقدامی بکند زیرا شواهد و قراین حاکی از ناتوانی دولت در انجام وظایف خود است.

مردم لبنان منتظر بودند که ببیند دولت چه اقدامی برای حل بحران های مختلف خصوصاً بحران اقتصادی و بحران زباله های شهری می کند ولی پس از انتظاری طولانی می بینند که اقدامی انجام نمی گیرد و وزراء مشغول مساله تخلفات دوران دولت موقت شده اند.

باسیل در کنفرانس سالانۀ حزب "ملی آزاد" گفته بود که اولویت های این حزب در سال 2019 "آوارگان"، "مبارزه با فساد" و "رونق اقتصادی" است و هر کسی که تصور می کند، ما از آرمان های ملی دست خواهیم کشید، اشتباه می کند.

منابعی در دولت اعلام می کنند که احتمال برگزاری جلسۀ دولت در این هفته وجود دارد.

پربیننده ترین خبرها