وزیر سابق دادگستری عربستان بین دو راهی "باج‌دهی"  و "زندان"

وزیر سابق دادگستری عربستان بین دو راهی
دوشنبه 27 اسفند 1397 - 13:19

صفحۀ عربستانی "دوران جدید" در شبکه اجتماعی توئیتر جزئیات بیشتری را درباره حبس "محمد العیسی" وزیر سابق دادگستری و دبیر کل مجمع جهان اسلام منتشر کرد.

العالم - عربستان سعودی

«محمد العیسی» یکی از تجار و مقامات سعودی است که در هتل «ریتز کارلتون» در ریاض پایتخت عربستان در راستای برنامۀ مبارزه با فساد مالی بازداشت شدند.

در این صفحۀ توئیتری آمده است: چانه زنی با العیسی آغاز شده به این نحو که اگر تاوانی به ارزش یک میلیارد ریال سعودی (260 میلیون دلار) پرداخت نکند، پرونده فسادش باز خواهد شد و تحت پیگرد قرار خواهد گرفت.

العیسی با پرداخت تاوان موافقت کرده است به نحو که نیمی از باج‌دهی را به صورت نقدی پرداخت کند و نصف دیگر را به صورت قسطی.

در آخر سال 2017 چندین شاهزاده، وزیر، تاجر، شخصیت معروف و مخالف در عربستان به اتهام فساد مالی بازداشت شد ولی کارشناسان سیاسی معتقدند که این بازداشت ها یکی از ترفندهای محمد بن سلمان ولیعهد سعودی برای خفه کردن صدای مخالفانش و تحکیم پایه های قدرت خودش بود.

پس از انتشار گزارش هایی درباره شکنجه جسمی و روانی این افراد، مقامات سعودی اعلام کردند که تعداد زیادی از آنها با پرداخت مبالغ کلان برای بازیابی آزادی خود موافقت کردند. دادستان کل عربستان اعلام کرد که غرامتی که از آنها دریافت خواهد شد، بیش از 100 میلیارد دلار خواهد بود.

پربیننده ترین خبرها