دیدار وزیر بازرگانی قطر با نخست‌وزیر عراق

دیدار وزیر بازرگانی قطر با نخست‌وزیر عراق
دوشنبه 27 اسفند 1397 - 12:43

وزیر بازرگانی و صنعت قطر به دیدار نخست وزیر عراق رفت و طرفین درباره مسائل تجاری بین دو کشور بحث و بررسی کردند.

العالم - عراق

«علی بن احمد الکورای» وزیر بازرگانی و صنعت قطر اعلام کرد که دوحه مایل است با عراق معاهده تجارت آزاد امضا کند.

الکورای در جریان دیدار با «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق در بغداد این مسئله را مطرح کرد.

شبکه خبری «الفرات» به نقل از بیانیه‌ای که دفتر نخست وزیر عراق منتشر کرد، گزارش داد که عبدالمهدی از هیئت قطری استقبال کرد.

عبدالمهدی در این دیدار گفت: «عراق دوست همه [کشورها] و عنصر صلحی است که به منطقه خدمت می‌کند».

وی عراق را محل تلاقی «برادران و دوستان از همه کشورها و ملتهای جهان» دانست و تأکید کرد که بغداد دیگر به سیاست جنگ‌های ویرانگر و چند محوری بازنخواهد گشت.

نخست وزیر عراق ادامه داد: «منافع ما با همسایگامان است و برای تعامل و همکاری با حکومت قطر در همه زمینه‌ها، تبادل منافع در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری و تقویت پیوند روابط مشترک اراده محکمی داریم تا به کشور و ملت ما سود برساند».

وزیر بازرگانی قطر نیز سلام امیر قطر و نخست وزیر این کشور را به عبدالمهدی رساند و تأکید کرد که «عراق و قطر فرصتهای زیادی برای کار و تبادل منافع دارند».

وی تصریح کرد که دوحه قصد دارد همکاری خود را با عراق افزایش دهد و روابط خود را در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، سازندگی و سرمایه‌گذاری با بغداد گسترش دهد.

الکورای تصریح کرد که دوحه تمایل دارد معاهده تجارت آزاد با عراق منعقد کند تا مشوقی برای سرمایه‌گذاری بین دو کشور باشد.

در همین راستا، «ماجد القصبی» وزیر بازرگانی و سرمایه‌گذاری عربستان سعودی 23 اسفند ماه جاری به دیدار عبدالمهدی رفت. در جریان این دیدار، نخست وزیر عراق بر تمایل این کشور برای برقراری روابط با سعودی در همه زمینه‌ها تأکید کرد.

القصبی با اشاره به تمایل مسئولان سعودی بر توسعه روابط، هماهنگی و حصول توافق با بغداد که در راستای منافع مشترک است، اظهار داشت که ریاض برای همکاری اقتصادی، نفتی، برق و مشارکت در بازسازی عراق آماده است.

این وزیر سعودی همچنین به دیدار «برهم صالح» رئیس جمهور عراق رفت و طرفین مسائل اقتصادی را بررسی کردند. صالح در این دیدار تأکید کرد که عراق مایل است همکاری اقتصادی و تجاری خود با عربستان را افزایش دهد؛ زیرا به سود ملت دو کشور است.

فارس

پربیننده ترین خبرها