جزییات جدید از تسلط قسد بر اردوگاه الباغوز + ویدئو

سه شنبه 28 اسفند 1397 - 18:29

نیروهای دموکوراتیک سوریه(قسد) اعلام کردند که به طور کامل بر اردوگاه الباغوز که تروریستهای داعش در آن مستقر بودند، مسلط شدند.

العالم . سوریه

قسد تاکید کرد که در جریان تسلط بر این اردوگاه صدها تروریست زخمی را تحت بازداشت درآورده است و درگیری ها در شهرک الباغوز ادامه دارد.

یک مسئول رسانه ای قسد گفت: نیروهای دموکراتیک سوریه به طور کامل بر اردوگاهی که تروریستهای داعش در الباغوز نزدیک مرزهای عراقی در آن مستقر بودند، مسلط شدند؛ اما عملیات هنوز تمام نشده است.

وی افزود: برخی از عناصر داعش همچنان در منطقه بسیار کوچکی در کرانه رودخانه فرات حضور دارند و هنوز تسلیم نشده اند.

نیروهای دموکراتیک سوریه تاکید کرد که در جریان تسلط بر این اردوگاه صدها تروریست مجروح داعشی را دستگیر کرده است؛ درگیری ها در شهرک الباغوز همچنان ادامه دارد و عناصر داعش از برخی خانواده ها به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند.

مرکز موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان خارج نشین تاکید کرد که بر اثر انفجار مین در جریان درگیری های شدید میان نیروهای قسد و عناصر باقیمانده داعش در کرانه شرقی رودخانه فرات، بیش از 14 نفر از نیروهای قسد کشته شدند و حدود 30 تن دیگر مجروح شدند.

مصطفی بالی مدیر مرکز اطلاع رسانی نیروهای سوریه دموکراتیک در حساب رسمی خود در تویتر نوشت: نیروهای ما بر محل تمرکز داعش در الباغوز مسلط شدند؛ این اعلام پیروزی نیست ولی پیشرفت بزرگی در آنجا محقق شد.

وی خاطرنشان کرد: درگیری ها علیه گروهی از تروریستهای داعش که در منطقه کوچکی محاصره شده اند، ادامه دارد.

خبرگزاری کردی 'هاوار' پیش از این تاکید کرد که عملیات 'طوفان الجزیره' برای آزادی آخرین پایگاه های داعش در حومه دیرالزور آخرین مراحل خود را سپری می کند و صبح امروز 157 داعشی از ملیت های بیگانه که در حال فرار از اردوگاه بودند، بازداشت شدند.

پربیننده ترین خبرها