سوء استفاده نتانیاهو از عملیات سلفیت برای حمله به احزاب چپ گرا + ویدئو

سه شنبه 28 اسفند 1397 - 22:19

کارشناس مسائل 'اسراییل' تاکید کرد که به سبب تمایلات روزافزون راستگرایانه و گرایش های ضدعربی در رژیم اشغالگر، نظرسنجی ها امروز حاکی از نشانه های مثبتی به نفع احزاب راست افراطی در انتخابات است؛ نتانیاهو از عملیات سلفیت به عنوان برگه ای علیه احزاب چپگرا استفاده کرد.

العالم . فلسطین اشغالی

خلدون البرغوثی در گفتگو با شبکه خبری العالم گفت: نتانیاهو از برگه ضدیت با عرب در انتخابات سال 2015 استفاده کرد؛ وی در آن زمان گفت که عربها برای مشارکت در انتخابات به صندوقهای رای می شتابند که این امر سبب شد تا رای دهندگان راستگرا در ساعات اخیر انتخابات به صندوقهای رای روی بیاورند و این امر باعث تغییر چشمگیر در نتایج انتخابات شد؛ نتانیاهو بعدها از این اقدام خود عذرخواهی کرد.

وی توضیح داد که پوزش طلبی نتانیاهو امروز دیگر هیچ اهمیتی ندارد بویژه نزد آنهایی که از حملات نتانیاهو علیه احزاب چپگرا منزجر شده اند. وی اینک آشکارا و بوضوح عربها را دشمن 'اسراییل' می داند و بارها در اظهاراتش در تبلیغات انتخاباتی به این مساله اشاره کرده است.

کارشناس مسائل 'اسراییل' خاطرنشان کرد که رژیم اشغالگر برای عملیات انفرادی فلسطینیها از سالها پیش تاکنون راه حلی نیافته است که این امر حاکی از ضعف این رژیم است. هیچ گونه ارتباطی میان عاملان این عملیات وجود ندارد که بتوان آنها را کنترل و رصد کرد.

البرغوثی با اشاره با آنکه عملیات سلفیت به طور گسترده ای بر انتخابات تاثیر نگذاشت، از حملات نتانیاهو و متحدانش علیه احزاب چپگرا با سوء استفاده از برگه عملیات سلفیت سخن گفت، احزاب راست افراطی تاکید کردند که ائتلاف احزاب چپگرا با احزاب عربی به محض پیروزی در انتخابات به معنای افزایش این گونه عملیات است.

پربیننده ترین خبرها