دیدار نخست‌وزیر قرقیزستان با پادشاه سعودی در «ریاض»

دیدار نخست‌وزیر قرقیزستان با پادشاه سعودی در «ریاض»
دوشنبه 5 فروردين 1398 - 10:53

نخست‌وزیر قرقیزستان در سفر کاری به عربستان سعودی با پادشاه این کشور دیدار کرد.

العالم - آسیا

«محمد قالی عبدالغازیف» نخست وزیر قرقیزستان در سفر کاری به عرستان سعودی با «سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» پادشاه این کشور دیدار کرد.

نخست وزیر قرقیزستان بر توسعه همکاری‌های دوجانبه در حوزه فرهنگی تأکید کرد.

در چارچوب مذاکرات، طرفین مسائل همکاری دوجانبه در بخش تجاری- اقتصادی، سرمایه گذاری و بشردوستانه را مطرح کردند که عبدالغازیف با اشاره به اینکه عرستان یکی از شرکای مهم قرقیزستان است از جایگاه ویژه ریاض در سیاست خارجه «بیشکک» خبر داد.

وی گفت: اتباع قرقیز برای زیارت مکه و مدینه وارد عربستان می‌شوند و تعداد گردشگران عرب در قرقیزستان نیز در حال افزایش است و این همکاری سودمند متقابل می‌باشد.

نخست وزیر قرقیزستان تصریح کرد: توسعه و تقویت حوزه تجاری- اقتصادی و سرمایه گذاری یکی از بخش‌های مهم در همکاری‌های دوجانبه است که در حال حاضر کشورها از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده نمی‌کنند.

به نوبه خود پادشاه سعودی نیز تصریح کرد: توسعه روابط دوستانه بین عربستان و قرقیزستان بسیار موضوع مهمی است و ریاض آماده حمایت از ابتکارات جاری برای تقویت همکاری‌های دوجانبه می‌باشد.

وی خاطر نشان کرد: نهادهای ذیربط 2 کشور باید تلاش‌های جدی‌تری برای توسعه روابط تجاری- اقتصادی انجام دهند که من شخصا دستورهای برای تقویت همکاری سرمایه گذاری خواهم داد.

طرفین ابراز آمادگی کامل بر تعمیق همکاری دوجانبه خبر دادند.

شایان ذکر است که تعداد شرکت‌های صنعتی و تجاری با سرمایه عربستانی در قرقیزستان بسیار کم است و مؤسسه‌های سعودی بیشتر در حوزه اجتماعی فعال هستند.

پربیننده ترین خبرها