پاکستان:

سخنان عمران خان درباره افغانستان اشتباه تفسیر شد

سخنان عمران خان درباره افغانستان اشتباه تفسیر شد
چهارشنبه 7 فروردين 1398 - 14:35

وزارت امور خارجه پاکستان روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد؛در حالی که پاکستان همواره خواهان صلح در افغانستان به رهبری مردم این کشور است ، سخنان اخیر عمران خان نخست وزیر پاکستان در مورد افغانستان اشتباه تفسیر شده است.

العالم - آسیا

در این بیانیه که روز چهارشنبه در اختیار رسانه های قرار گرفت ؛ آمده است ، سخنان عمران خان توسط برخی از رسانه ها غلط تفسیر شد و منجر به واکنش های غیر ضروری در این خصوص گردید.

در ادامه امور خارجه پاکستان گفته است ، نخست وزیر پاکستان در اظهاراتش به شیوه برگزاری انتخابات عمومی در این کشور زیر نظر دولت موقت اشاره کرده بود اما این اظهارات نباید غلط تعبیر می شد که باعث شد نوعی دخالت در امور داخلی افغانستان تفسیر شود.

وزارت امور خارجه پاکستان تاکید کرد: این کشور به دنبال هیچ منافعی در افغانستان نیست ، جز این که خواهان پیشبرد روند صلح به رهبری مردم افغانستان و بنا بر خواسته های آنهاست.

بر اساس این بیانیه، نخست وزیر پاکستان برای تسهیل در روند صلح و تلاش های سیاسی در افغانستان به طور شخصی ابراز علاقه نشان داده است ، بنابراین تعبیر اشتباه از اظهارات وی نباید تلاش های صادقانه پاکستان را در خطر قرار دهد و یا باعث ایجاد سوء تفاهم در مراحل مهم روند صلح شود.

به گزارش برخی از منابع خبری، «عمران خان» نخست وزیر پاکستان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران کشورش ، ضمن انتقاد از دولت افغانستان به دلیل آن چه که او ایجاد بن بست در روند مذاکرات صلح با گروه طالبان می خواند ، از تشکیل دولت موقت به عنوان راه حلی برای خروج از این بن بست در افغانستان یاد کرد.

این اظهارات با واکنش تند دولت افغانستان مواجه شد و در گام نخست معاون سفیر پاکستان در کابل به وزارت امور خارجه احضار شد و در گامی دیگر سفیر کابل از اسلام آباد فراخوانده شد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها