شروط مهم اتحادیه عرب برای بازگشت سوریه

شروط مهم اتحادیه عرب برای بازگشت سوریه
چهارشنبه 7 فروردين 1398 - 21:19

معاون دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد که اعضای این اتحادیه، موضع دمشق در خصوص راه‌حل سیاسی و رابطه با ایران را در بازگشت سوریه به این اتحادیه لحاظ می‌کنند.

العالم - سوریه

«حسام زکی» معاون دبیرکل اتحادیه عرب که در تونس به سر می‌برد در پاسخ به این سؤال که آیا در نشست آتی اتحادیه عرب در تونس، مسأله بازگست سوریه به این اتحادیه بررسی می‌شود یا نه، آن را منوط به نظر اعضا در خصوص دو مسأله مهم دانست.

به نوشته پایگاه خبری اذاعه النور، او در این خصوص گفت: بازگشت سوریه منوط به نظر اعضا در خصوص موضع دمشق درباره حل و فصل سیاسی بحران این کشور و مساله دوم روابط با ایران می‌شود.

حسام زکی ادامه داد: اگر توافقی برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب باشد، به زودی این اتفاق رخ می‌دهد. او گفت توافق به این بستگی دارد که آیا اعضا نظر مثبتی در خصوص دو مورد مزبور دارند یا نه.

معاون دبیرکل اتحادیه عرب همچنین خبر داد که یکی از موضوعات مطروحه در نشست تونس، به شناسایی حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان اشغالی از سوی آمریکا مربوط می‌شود.

سی‌امین نشست اتحادیه عرب برای 31 مارس (یکشنبه هفته آتی) در تونس برنامه ریزی شده است.

پیش از این محمود عفیفی سخنگوی رسمی دبیرکل اتحادیه عرب گفته بود مسئله بازگرداندن عضویت سوریه در این سازمان به طور رسمی حتی توسط یکی از طرف‌ها مطرح نشده است و در برنامه نشست سران تونس قرار ندارد.

فارس

پربیننده ترین خبرها