بحران گسترده بازداشت فعالان حقوق بشر در عربستان

بحران گسترده بازداشت فعالان حقوق بشر در عربستان
جمعه 9 فروردين 1398 - 12:10

دکتر مضاوی الرشید، از مخالفان حکومت سعودی گفت بحران بازداشت فعالان حقوق بشر در عربستان فقط به 11 زن بازداشت شده، منحصر نمی شود بلکه دامان شمار زیادی از شهروندان سعودی از تمام اقشار جامعه را گرفته است و این مشکل صرفا با آزادی چند فعال حقوق بشر برطرف نمی شود.

العالم - عربستان سعودی

الرشید در مجموعه توییت های خود می نویسد: ما آزادی سه زن اسیر را به آنها تبریک می گوییم و امیدواریم که آزادی آنها به شرط سکوت نباشد. ما امیدواریم بقیه هم به این ترتیب آزاد شوند.

این استاد دانشگاه مخالف تصریح کرد: "معضل بازداشت فعالان حقوق بشر فقط به این 11 زن منحصر نمی شود بلکه دامان شمار زیادی از شهروندان از اقشار مختلف را گرفته است."

وی تأکید کرد که این مشکل با آزادی 8 فعال زندانی در روز یک شنبه حل نمی شود.

وی در ادامه گفت: "باید یادی کنیم از زندانیانی مثل سلمان العوده، محمد القحطانی، عصام الزامل، عبد الله الحامد و برادرانش محمد العتیبی، محمد البجادی، عوض القرنی و دیگران. باید یادآوری کنیم که خانواده آنها به منظور اعمال فشار بر آنها، ممنوع الخروج یا زندانی هستند. این پرونده، پرونده بزرگی است و سکوت، خیانت و ترس و خودخواهی است".

حکومت عربستان روز پنج شنبه سه تن از زنان فعال در زمینه حقوق بشر را از مجموع 11 نفری که سال گذشته بازداشت کرده بود، آزاد کرد. این زنان پس از ماه ها شکنجه و تعرض آزاد شدند.

پربیننده ترین خبرها